Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Cestovní ruch

7.10 INFRASTRUKTURA CESTOVNÍHO RUCHU - doprovodná cyklo infrastruktura

Aktuálně

        POZOR, ZMĚNA SYSTÉMU PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ                  O DOTACE

Žádost o dotaci se od 6. 1. 2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.

Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.

*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.

Dne 19. 4. 2023 proběhl na Krajském úřadě Libereckého kraje úvodní seminář pro žadatele z nového programu 7.10 doprovodná cyklo infrastruktura. Prezentaci, parametry cyklostojanů a úschovny kol ze semináře najdete v sekce "Ke stažení". 

Zastupitelstvo Libereckého kraje schválilo na svém jednání dne 17. 12. 2024 usnesením č. 102/VII/24/ZK vyhlášení programu 7.10 Infrastruktura cestovního ruchu - doprovodná cyklo infrastruktura. 

Vyhlášení:
18.12.2024
Zahájení:
29.01.2025
Ukončení:
21.03.2025

Účelem program je podpora zkvalitnění a budování doprovodné infrastruktury a příslušenství, které slouží pro cyklistiku a cykloturistiku na již existujících cyklostezkách a cyklotrasách na území Libereckého kraje.

Jedná se o drobný mobiliář se zaměřením na vybavení pro aktivní trávení volného času, odpočívadel včetně sociálního zařízení (ekologické využití), přístřešků, stojanů na kola, servisních a nabíjecích stanic pro elektrokola. Další doprovodná infrastruktura směřující k dosažení certifikátu „Cyklisté vítáni“, výhradně budování technického zázemí pro splnění podmínek certifikace (např. místnost či odstavná plocha pro uschování jízdních kol, servisní místo, prostor pro umytí kola aj.).

Důležité pojmy 

  • Cyklostezka - je pro účel této výzvy samostatná komunikace pro cyklisty s vyloučeným nebo omezeným provozem silničních motorových vozidel. Cyklostezka může být také se smíšeným provozem, tedy pro cyklisty a chodce dohromady.
  • Cyklotrasa – je vyznačení cesty v terénu pomocí orientačních cyklistických značek. Jedná se o návod kudy a kam jet. Cyklotrasa může vést i po cyklostezce, silnici, lesní nebo polní cestě.
  • Stojan na kolo – technické vybavení pro bezpečné odkládání nebo parkování jízdního kola, pevně zabudované do země, s pevnou konstrukcí na uchycení rámu či samotného kola, s dostatečnou kapacitou prostoru pro manipulaci s kolem a roztečí mezi stáním pro kola.
  • Úschovna kol/cyklo box – kvalitní prostor a způsob bezpečného uskladnění kola, čistá, bezpečná a uzamykatelná místnost/prostor, určená pouze pro kola, opatřena vhodnými stojany či závěsnými háky.

  • Nabíjecí stanice pro elektrokola – samostatná nabíjecí stanice, součást jiného vybavení (např. stojan na kola)

  • Servisní místo/sada – místo nabízející základní nářadí pro jednoduché opravy kol (např. pumpa, klíče aj.), lékárnička, přístup k vodě a prostor na mytí kol. Může být i zpoplatněno.

  • Odpočívadlo - prostor s odpočinkovými prvky (např. lavičky, stoly a odpadkové koše) a sociálním zařízením (preference ekologických toalet, není podporován jejich provoz) 

  • Cyklisté vítáni - je celonárodní certifikační systém, který z pohledu cyklistů prověřuje nabídku a vybavenost stravovacích a ubytovacích služeb, kempů a turistických cílů. V České republice má certifikaci na starosti Partnerství, o.p.s.

Další kroky

Přečtěte si pozorně

Důležitým krokem pro řádné předložení žádosti o dotaci je důkladné seznámení se všemi podmínkami dotačního programu: 

Vyhlášení dotačního programu 7.10

Vzor smlouvy o poskytnutí dotace z programu 7.10

Jeden žadatel může v tomto programu podat jednu žádost o dotaci.

Vyplňte formulář žádosti včetně případných příloh

Vyplňte žádost o dotaci a požadované formuláře příloh:

  • Vstup do dotačního portálu 
  • Návod na práci s dotačním portálem

  • Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje
  • Příloha číslo 1Popis projektu

  • Příloha číslo 2Podrobný rozpočet projektu

  • Příloha číslo 3 - v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis z evidence skutečných majitelů platný ke dni podání žádosti a který není starší než 90 dnů. Povinnost předkládat úplný výpis z evidence skutečných majitelů se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí,  církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE).

  • Příloha číslo 4 Čestné prohlášení o udržitelnosti projektu

  • je-li žadatel plátce DPH, doloží k žádosti o dotaci zároveň  o uplatňování či neuplatňování DPH na vstupu v souvislosti s realizací projektu, na který je dotace požadována Čestné prohlášení o uplatnění odpočtu DPH na vstupu

  • Další povinné přílohy uvedené ve vyhlášené výzvě: projektový záměr, stanovisko DMO k projektovému záměru fotodokumentace, mapa a kopie výpisu z katastru nemovitostí. 

Doporučení pro správné vyplnění žádosti o dotaci

Doporučujeme využít možnosti konzultace žádosti, a to v dostatečném předstihu před jejím odevzdáním. Konzultaci je možné provést prostřednictvím emailu na adrese: aneta.ederova@kraj-lbc.cz nebo telefonicky  na +420 485 226 614, +420 778 484 822. Jedná se o konzultaci, ne o kontrolu vyplnění formulářů!

Žádost včetně případných příloh pošlete

Žádost (elektronická i písemná podoba) musí být doručena nejpozději do 21. 3. 2025 do 12:00 hodin. Rozhodující je datum a hodina doručení podepsané žádosti na Krajský úřad Libereckého kraje.

Možné formy doručení:

 

1. POUZE ELEKTRONICKY: 

Žádost musí být vyplněná, uložená, elektronicky podepsaná a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu.

Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis**, mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu.

* Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.

** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token). 

 

2. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKOU:

Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu

a zároveň

musí být žádost (pouze formulář žádosti) doručena prostřednictvím datové schránky.

Veřejnoprávní podepisující*** připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko.

ID datové schránky Libereckého kraje: c5kbvkw

 

Tento způsob podání je povinný pro veřejnoprávní podepisující***.

*** Veřejnoprávní podepisující: stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnost.

** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token). 

 

3. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:

Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu

a zároveň

doručena v tištěné podobě (pouze formulář žádosti) s vlastnoručním podpisem.

Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis, ani datovou schránku, si po odeslání žádosti v dotačním portálu následně stáhnou soubor PDF podané žádosti opatřené čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje:

adresa pro doručování:

Krajský úřad Libereckého kraje

Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu

U Jezu 642/2a

461 80 Liberec

nebo osobně do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje:

pondělí        7:00 – 17:00

úterý            7:00 – 16:00

středa           7:00 – 17:00

čtvrtek         7:00 – 16:00

pátek            7:00 – 15:00

Obdrželi jste dotaci? Důležité informace k průběhu realizace

V případě rozhodnutí příslušného orgánu Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslán koncept smlouvy o poskytnutí dotace včetně výzvy k doložení příloh potřebných k uzavření smlouvy. Smlouvu si před podpisem pozorně přečtěte! Po podpisu smlouvy z Vaší strany zašlete vše společně s požadovanými přílohami zpět na Krajský úřad Libereckého kraje.

V případě, že se během realizace projektu objeví nějaké změny, zejména v závazných parametrech projektu, termínu realizace (prodloužení) a účelu projektu, dále změny týkající se Vaší osoby a okolností, za kterých byla dotace přiznána, neprodleně o tom informujte správce programu! Společně nalezneme řešení. 

Doklady požadované k uzavření smlouvy:

  • Kopie dokladu o zřízení bankovního účtu příjemce dotace (u příspěvkových organizací i zřizovatele) u některého z peněžních ústavů. Na tento účet bude po předložení závěrečného vyúčtování poukázána dotace či převedena případná záloha. Má-li příjemce dotace zříceno více bankovních účtů, které využije pro úhradu nákladů podpořeného projektu, doloží doklad o jejich zřízení a vlastnictví nejpozději k závěrečnému vyúčtování;

  • Doklad opravňující jednat jménem příjemce dotace. Doklad bude v originále nebo v úředně ověřené kopii a nesmí být starší než 90 dní.

  • Čestné prohlášení žadatele - právnické osoby
  • Čestné prohlášení žadatele - fyzické osoby
  • Čestné prohlášení de minimis    
  • Po podpisu smlouvy ze strany Libereckého kraje, můžete v souladu s podmínkami smlouvy požádat o poskytnutí zálohy až do výše 50 % z přiznané částky na základě čestného prohlášení - Žádost o zálohu
  • Pokud byl v souvislosti s poskytnutou dotací z Dotačního fondu Libereckého kraje v minulém období některý z dokladů již doložen, může být předloženo čestné prohlášení o trvalé platnosti tohoto dokladu -  Čestné prohlášení o platnosti příloh
  • Pokud příjemce nemůže předložit závoěrečné vyúčtování do 12.12. je povinen předložit průběžnou zprávu (Průběžná zpráva 2025) o realizaci projektu k 31.12., a to nejpozději do 10.1. roku následujícího. Průběžnou zprávu příjemce nepředkládá, pokud projekt končí k 31.12. nebo v případě, že bude celková výše dotace příjemci vyplacena až po závěrečném vyúčtování.
  • Příjemce je povinen informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl podpořen z rozpočtu Libereckého kraje. Příjemce se zavazuje k tomu, aby po dobu realizace a také po dobu udržitelnosti projektu umístil na místě realizace projektu na viditelném místě logo Libereckého kraje tak, jak je zobrazeno v Příloze číslo 4 smlouvy (zde ke stažení). Tato povinnost se nevztahuje na projekty realizované před nabytím účinnosti smlouvy. ​ 
Vypořádání (vyúčtování)

Zkontrolujte si ve smlouvě nejzazší datum, do kdy je nutné odevzdat závěrečné vypořádání/vyúčtování Vašeho projektu.

Vyúčtování je možné doručit buď vytištěné (poštou, osobně) nebo datovou schránkou (pokud máte elektronický uznávaný podpis). Formulář vyúčtování, ani kopie dokladů se neodevzdávají prostřednictvím emailu.

  • Závěrečné vyúčtování a zpráva
  • všechny daňové doklady musí být označeny pořadovými čísly shodnými s pořadovými čísly z prvního sloupce soupisu účetních dokladů, doklady o zaplacení musí být označeny pořadovými čísly dokladů, ke kterým se platba vztahuje;
  • kopie účetních dokladů, resp. prvotních daňových dokladů nebo zjednodušených daňových dokladů (např. faktury, účtenky, paragony), a to ve výši celkových způsobilých výdajů projektu;
  • kopie dokladů prokazujících úhradu nákladů projektu  (výpisy z bankovního účtu pro platby převodem nebo výdajové pokladní doklady pro platby v hotovosti), ze kterých bude zřejmý účel a způsob využití poskytnutých finančních prostředků;
  • publicita – příjemce dotace je povinen informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl podpořen Libereckým krajem – dokládá se např. printscreeny webových stránek, tiskovými zprávami apod.
  • elektronicky nejméně 3 fotografie doprovodné infrastruktury v tiskové kvalitě včetně autorských práv k užití poskytovatele dotace
  • další přílohy, které jsou stanoveny ve smlouvě o poskytnutí dotace

Pozn. V případě elekronického podání prostřednictvím datové schránky nejsou podporovány dokumenty ve formátech zip.

Poradí vám

Správce:
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu
Ing. Aneta Ederová
+420 485 226 614
+420 778 484 822

Přečtěte si