Krizový fond
krizový fond - 2025
Aktuálně
Prioritně určeno pro složky IZS.
Postup na dotačním portále
- 1. Přihlašte se jako fyzická osoba (FO) pomocí elektronické identity. NÁVOD NA PŘIHLÁŠENÍ FO
- 2. Zastupujete-li právnickou osobu (PO) nebo fyzickou osobu podnikající (FOP) je nezbytné přídat si ke svému přihlášení i zastupovaný subjekt. NÁVOD PŘIDÁNÍ ŽADATELE - ZASTUPOVÁNÍ PO/FOP
- 3. Po přihlášení vlevém menu "Dotace" najdete "Formuláře žádostí 2025" se dvěmi formuláři žádostí. V každém jednotlivém dotačním programu v jednotlivých krocích najdete podrobnější informace včetně toho, který formulář máte pro Vámi požadovanou dotaci použít.
.
Další kroky
Nejprve svůj záměr podat žádost zkonzultujte.
Návod na práci s dotačním portálem
Postup na dotačním portále
- 1. Přihlašte se jako fyzická osoba (FO) pomocí elektronické identity. NÁVOD NA PŘIHLÁŠENÍ FO
- 2. Zastupujete-li právnickou osobu (PO) nebo fyzickou osobu podnikající (FOP) je nezbytné přídat si ke svému přihlášení i zastupovaný subjekt. NÁVOD PŘIDÁNÍ ŽADATELE - ZASTUPOVÁNÍ PO/FOP
- 3. Po přihlášení vlevém menu "Dotace" najdete "Formuláře žádostí 2025" se dvěmi formuláři žádostí. V každém jednotlivém dotačním programu v jednotlivých krocích najdete podrobnější informace včetně toho, který formulář máte pro Vámi požadovanou dotaci použít.
- Ujistěte se, že jste zvolili správný typ
Výběr formuláře žádosti– DT1 s podílem a stiskněte Vyplnit.
Možné formy doručení:
1. POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL - touto formou mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis*:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem) včetně všech povinných příloh přes odkaz ODESLAT PŘÍLOHY.
a zároveň
k přílohám musí být vložena i elektronická verze žádosti ve formátu PDF., podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
2. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami. ID datové schránky: c5kbvkw
3. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami. Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.
Adresa pro doručování:
nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :
Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.
*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
Povinnost podepisování el. podpisem a el. časovým razítkem
vychází z požadavků následující legislativy (§ 5 a §11 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce):
Podepisování dokumentu
§ 5
K podepisování elektronickým podpisem lze použít pouze kvalifikovaný elektronický podpis, podepisuje-li elektronický dokument, kterým
a) činí úkon nebo právně jedná stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem nebo jejich orgán anebo jiná jejich součást (dále jen „veřejnoprávní podepisující“), nebo
b) činí úkon osoba neuvedená v písmenu a) při výkonu své působnosti.
§ 11
Použití kvalifikovaného elektronického časového razítka
(1) Veřejnoprávní podepisující, který podepsal elektronický dokument, kterým činí úkon nebo právně jedná, způsobem podle § 5, a osoba, která podepsala elektronický dokument, kterým činí úkon při výkonu své působnosti, způsobem podle § 5, opatří podepsaný elektronický dokument kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem.
Příjemci dotace jsou povinni nejpozději k uzavření smlouvy o poskytnutí dotace předložit:
-
čestné prohlášení o vyrovnání závazků,
-
kopii dokladu o zřízení účtu,
Na projekty, jejichž realizace nebude dokončena do termínu 31. 12. 202x se vztahuje povinnost předložit v souladu se smlouvou průběžnou zprávu o realizaci projektu . V ní je třeba stručně uvést stav realizace projektu a výši prostředků dosud na projekt použitých. (Formulář na průběžnou zprávu je ke stažení v bodu č. 6)
FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - WORD
Závěrečné vyúčtování musí být předloženo do 50 dnů po ukončení realizace projektu.
K závěrečnému vyúčtování předložte:
- kopie účetních dokladů/daňových dokladů/zjednodušených daňových dokladů (faktury, účtenky, paragony)
- doklady prokazující úhradu (výpis z účtu, výdajový pokladní doklad)
- doklady, které prokazují splnění parametrů (faktury, fotografie apod. - závisí na zvolených parametrech)
- důkaz o informování veřejnosti o podpoře z rozpočtu Libereckého kraje (např. print screen webových stránek)
Průběžná zpráva se předkládá v souladu se smlouvou o poskytnutí dotace z Krizového fondu podle čl. III, bod 8 - viz níže:
- „Pokud příjemce nemůže předložit závěrečné vyúčtování do 12. 12. běžného roku je povinen předložit průběžnou zprávu o realizaci projektu k 31. 12. daného roku uvedenou v příloze č. 2, a to nejpozději do 10. 1. roku následujícího. Průběžná zpráva se nepředkládá v případě, že projekt končí do 31. 12. daného roku. Průběžnou zprávu také nemusí předkládat příjemce, kterému je celková výše dotace proplacena až po závěrečném vyúčtování projektu (tzv. ex-post).“