Kultura
7.1 KULTURNÍ AKTIVITY V LIBERECKÉM KRAJI - 2025
Aktuálně
POZOR, ZMĚNA SYSTÉMU PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O DOTACE
Žádost o dotaci se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.
Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.
*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.
Dne 17. 12. 2024 rozhodlo Zastupitelstvo Libereckého kraje o vyhlášení dotačního programu 7.1 Kulturní aktivity v Libereckém kraji pro rok 2025.
Pokud se vám tyto webové stránky nezobrazují správně, doporučujeme používat prohlížeč Google Chrome (ke stažení na https://www.google.com/intl/cs_CZ/chrome/).
Účelem podpory je spolufinancování kulturních a uměleckých akcí a projektů se zaměřením na hudbu, divadlo, taneční umění, výtvarné umění a fotografii (autorské výstavy), tradiční lidovou kulturu a folklor.
Podpora je určena především na akce a projekty se širším společenským přínosem (regionální a nadregionální charakter), na akce rozvíjející regionální kulturu a na uchování kulturních tradic.
Projekt musí být realizován na území Libereckého kraje.
Jeden žadatel může podat jednu žádost o dotaci v tomto programu.
Minimální výše podpory je 30 000 Kč, maximální výše podpory je 100 000 Kč.
Další kroky
Důležitým krokem pro řádné předložení žádosti o dotaci je seznámení s podmínkami dotačního programu:
|
Návod pro práci s dotačním portálem Libereckého kraje bude k dispozici 6. ledna 2025
Může se hodit:
Vyplňte žádost o dotaci a požadované formuláře příloh: |
- Aktuální formulář žádosti o poskytnutí dotace bude k dispozici v polovině ledna 2025 - v prvním řádku zvolte správce oblasti podpory "Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu", ve třetím řádku zvolte program "7.1 Kulturní aktivity v Libereckém kraji"
- příloha č. 1 k žádosti: Podrobný popis projektu pro rok 2025
- příloha č. 2 k žádosti: Podrobný rozpočet projektu pro rok 2025 - po Novém roce bude formulář k dispozici ve formátu Excel
- příloha č. 3 k žádosti: Úpný výpis z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní před datem podání žádosti
- je-li žadatel plátce DPH a chce uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu, doloží k žádosti o dotaci zároveň čestné prohlášení v souvislosti s realizací projektu, na který je dotace požadována: Čestné prohlášení k uplatňování odpočtu DPH
Doporučujeme využít možnosti konzultace žádosti, a to v dostatečném předstihu před jejím odevzdáním. Konzultaci je možné provést prostřednictvím emailu na adrese: anna.masakova@kraj-lbc.cz, telefonicky na 485 226 265 nebo osobně na odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu, kancelář č. 1426.
Nejpozdější datum pro přijetí elektronických i písemných žádostí o dotaci je 7. 2. 2024 ve 12:00 hodin. Rozhodující pro určení podání žádosti je datum a čas doručení podepsané žádosti na Krajský úřad Libereckého kraje.
Žádost o poskytnutí dotace může být na krajský úřad doručena následujícími způsoby:
1. POUZE ELEKTRONICKY:
Žádost musí být vyplněná, uložená, elektronicky podepsaná a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu.
Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis**, mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu.
* Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
2. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKOU:
Tento způsob podání je povinný pro veřejnoprávní podepisující***.
Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu
a zároveň
musí být žádost (pouze formulář žádosti) doručena prostřednictvím datové schránky.
Veřejnoprávní podepisující*** připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko.
ID datové schránky Libereckého kraje: c5kbvkw
***Veřejnoprávní podepisující: stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnost.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
3. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:
Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu
a zároveň
doručena v tištěné podobě (pouze formulář žádosti) s vlastnoručním podpisem.
Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis, ani datovou schránku, si po odeslání žádosti v dotačním portálu následně stáhnou soubor PDF podané žádosti opatřené čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje:
adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo osobně do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje:
pondělí 7:00 – 17:00
úterý 7:00 – 16:00
středa 7:00 – 17:00
čtvrtek 7:00 – 16:00
pátek 7:00 – 15:00
Po rozhodnutí Zastupitelstva Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslán koncept smlouvy o poskytnutí dotace včetně výzvy k doložení příloh potřebných k uzavření smlouvy. Smlouvu si před podpisem pozorně přečtěte! Po podpisu smlouvy z Vaší strany ji doručte společně s požadovanými přílohami zpět na Krajský úřad Libereckého kraje.
V případě, že se během realizace projektu objeví nějaké změny, zejména v závazných parametrech projektu, termínu realizace (prodloužení) a účelu projektu, dále změny týkající se Vaší osoby a okolností, za kterých byla dotace přiznána, neprodleně o tom informujte správce programu! Společně najdeme řešení.
Doklady požadované k uzavření smlouvy:
- Čestné prohlášení ve smyslu Zásad o poskytování finanční podpory z rozpočtu Libereckého kraje: Čestné prohlášení o bezdlužnosti - právnická osoba, Čestné prohlášení o bezdlužnosti - fyzická osoba
- Kopie dokladu o zřízení bankovního účtu příjemce dotace (u příspěvkových organizací i zřizovatele) u některého z peněžních ústavů. Na tento účet bude po předložení závěrečného vyúčtování poukázána dotace či převedena případná záloha. Má-li příjemce dotace zříceno více bankovních účtů, které využije pro úhradu nákladů podpořeného projektu, doloží doklad o jejich zřízení a vlastnictví nejpozději k závěrečnému vyúčtování
- Podpora v režimu de minimis: Čestné prohlášení žadatele o podporu v režimu de minimis - pokud je pro Vás relevantní
- Pokud byl v souvislosti s poskytnutou dotací z Dotačního fondu Libereckého kraje v minulém období některý z dokladů již doložen, může být předloženo čestné prohlášení o trvalé platnosti tohoto dokladu: Čestné prohlášení o platnosti příloh doložených v předcházejícím období
Žádost o zálohu:
Po podpisu smlouvy ze strany Libereckého kraje, můžete v souladu s podmínkami smlouvy požádat o poskytnutí zálohy až do výše 50 % z přiznané částky na základě písemné žádosti: Žádost o zálohu
Zkontrolujte si ve smlouvě datum, do kdy máte odevzdat závěrečné vypořádání/vyúčtování Vašeho projektu. Vyúčtování je možné doručit buď vytištěné (poštou, osobně) nebo datovou schránkou (pokud máte elektronický uznávaný podpis). Formulář vyúčtování, ani kopie dokladů se neodevzdávají prostřednictvím emailu.
Příjemci, kteří vedou vnitropodnikové účetnictví, mohou doložit režijní výdaje dle bodu c), tj. doložením interního dokladu (interní faktury), jejímž prostřednictvím dochází k přeúčtování alikvotní části režijních nákladů organizace na účetní středisko projektu. V případě využití interního dokladu (interní faktury) dochází k zahrnutí režijních výdajů do soupisky dokladů na základě tohoto interního dokladu, nikoliv na základě jednotlivých prvotních faktur a dokladů. Příjemce je však povinen výši výdajů uplatňovanou na základě interního dokladu dostatečně prokázat. Pokud částka na účetním/daňovém dokladu celá nesouvisí s realizací projektu, příjemce má povinnost provést výpočet alikvotní části a nárokovat do projektu pouze způsobilou část výdaje. Výpočet alikvotní výše výdaje příjemce předkládá společně s výše zmiňovanými doklady prokazujícími způsobilost výdaje.
|