Kultura
Významné akce Libereckého kraje - oblast kultury
Aktuálně
POZOR, ZMĚNA SYSTÉMU PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O DOTACE
Žádost o dotaci se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.
Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.
*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.
Významné kulturní a společenské akce, které k Libereckému kraji dlouhodobě patří, mají nadregionální, celostátní nebo mezinárodní význam.
Další kroky
Žádost v tomto dotačním titulu mohou podat pouze žadatelé, jejichž akce je zařazena na seznamu Významných akcí podporovaných Libereckým krajem.
Nepodporované aktivity |
|
Vzorová smlouva o poskytnutí účelové dotace z rozpočtu Libereckého kraje
Významné akce Libereckého kraje jsou podporovány formou individuálních dotací uzavíraných většinou na více let.
Liberecký kraj může poskytovat individuální účelové dotace v oblasti kultury také v režimu obecného nařízení Komise EU o blokových výjimkách. Podmínky poskytnutí dotace v režimu blokové výjimky najdete zde:
Vzor smlouvy o poskytnutí víceleté neinvestiční dotace v režimu blokové výjimky
PO PŘIHLÁŠENÍ DO DOTAČNÍHO PORTÁLU PROSTŘEDNICTVÍM IDENTITY OBČANA ZVOLTE DOTACE - FORMULÁŘE 2025. V případě, že žádost vyplňujete za právnickou osobu nebo OSVČ, zvolte "přidat uživatele", po vyplnění příslušného IČO se vytvoří konečný žadatel - viz. návod na práci s dotačním portálem níže.
Návod na práci s dotačním portálem
Povinné přílohy k žádosti:
- příloha č. 1 k žádosti: Podrobný popis projektu
- příloha č. 2 k žádosti: Podrobný rozpočet projektu
- příloha č. 3 k žádosti: Úplný výpis z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní před datem podání žádosti (tato povinnost se týká vybraných právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost, pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….)
- je-li žadatel plátce DPH a chce uplatňovat v souvislosti s realizací projektu, na který je dotace požadována, nárok na odpočet DPH na vstupu, doloží k žádosti o dotaci zároveň: Čestné prohlášení o uplatnění odpočtu DPH na vstupu
Podpora v režimu blokové výjimky:
Možné způsoby doručení:
1. POUZE ELEKTRONICKY:
Žádost musí být vyplněná, uložená, elektronicky podepsaná a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu.
Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis**, mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu.
* Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
2. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKOU:
Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu;
PO ODESLÁNÍ formulář žádosti znovu otevřete, uložte přes tlačítko TISK do počítače a včetně vygenerovaného čárového kódu doručte (pouze formulář žádosti)
prostřednictvím datové schránky.
Veřejnoprávní podepisující*** připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce také kvalifikované elektronické časové razítko.
ID datové schránky Libereckého kraje: c5kbvkw
Tento způsob podání je povinný pro veřejnoprávní podepisující***.
*** Veřejnoprávním podepisujícím je: stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnosti.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
3. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:
Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu;
PO ODESLÁNÍ formulář žádosti znovu otevřete, uložte přes tlačítko TISK do počítače a včetně vygenerovaného čárového kódu doručte (pouze formulář žádosti)
v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem.
Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis, ani datovou schránku, si po odeslání žádosti v dotačním portálu stáhnou soubor PDF podané žádosti opatřené čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje.
adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo osobně do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje:
pondělí 7:00 – 17:00
úterý 7:00 – 16:00
středa 7:00 – 17:00
čtvrtek 7:00 – 16:00
pátek 7:00 – 15:00
Po rozhodnutí Rady/Zastupitelstva Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslán koncept smlouvy o poskytnutí dotace včetně výzvy k doložení příloh potřebných k uzavření smlouvy. Smlouvu si před podpisem pozorně přečtěte! Po podpisu smlouvy z Vaší strany ji zašlete společně s požadovanými přílohami zpět na Krajský úřad Libereckého kraje.
V případě, že se během realizace projektu objeví nějaké změny, zejména v závazných parametrech projektu, termínu realizace (prodloužení) a účelu projektu, dále změny týkající se Vaší osoby a okolností, za kterých byla dotace přiznána, neprodleně o tom informujte správce programu!
Doklady požadované k uzavření smlouvy:
- Kopie dokladu o zřízení bankovního účtu příjemce dotace (u příspěvkových organizací i zřizovatele) u některého z peněžních ústavů. Na tento účet bude po předložení závěrečného vyúčtování poukázána dotace či převedena případná záloha. Má-li příjemce dotace zříceno více bankovních účtů, které využije pro úhradu nákladů podpořeného projektu, doloží doklad o jejich zřízení a vlastnictví nejpozději k závěrečnému vyúčtování;
- Čestné prohlášení o vyrovnání závazků: Čestné prohlášení o bezdlužnosti - právnická osoba a Čestné prohlášení o bezdlužnosti - fyzická osoba.
- Podpora v režimu de minimis: Čestné prohlášení žadatele o podporu v režimu de minimis
- Pokud byl v souvislosti s poskytnutou účelovou dotací z rozpočtu Libereckého kraje v minulém období některý z dokladů již doložen, může být předloženo čestné prohlášení o trvalé platnosti tohoto dokladu: Čestné prohlášení o platnosti příloh doložených v předcházejícím období.
Zkontrolujte si ve smlouvě nejzazší datum, do kdy máte odevzdat závěrečné vypořádání/vyúčtování Vašeho projektu.
Vyúčtování je možné doručit buď vytištěné (poštou, osobně) nebo datovou schránkou (pokud máte elektronický uznávaný podpis). Formulář vyúčtování, ani kopie dokladů se neodevzdávají prostřednictvím emailu.
- Průběžná zpráva o realizaci projektu - pokud příjemce nemůže předložit závěrečné vyúčtování do 12. 12. běžného roku, je povinen předložit průběžnou zprávu o realizaci projektu k 31. 12. daného roku, a to nejpozději do 10. 1. roku následujícího. Průběžná zpráva se nepředkládá v případě, že projekt končí do 31. 12. daného roku.
- Formulář závěrečného vyúčtování projektu a závěrečné zprávy
odevzdává se v každém roce realizace projektu a po jeho ukončení, Formulář závěrečného vyúčtování projektu a závěrečné zprávy ve Wordu
-
Pokud je dotace poskytnuta v režimu de minimis - odevzdává se vyúčtování do výše poskytnuté dotace.
Pokud je dotace poskytnuta v režimu blokové výjimky - odevzdává se vyúčtování do výše poskytnuté dotace a k tomu oddělená průkazná účetní evidence ve výši celkových způsobilých výdajů celého projektu a Čestné prohlášení o výši poskytnuté veřejné podpory.
- kopie účetních dokladů, resp. prvotních daňových dokladů nebo zjednodušených daňových dokladů (např. faktury, účtenky, paragony), a to ve výši celkových způsobilých výdajů projektu;
- kopie dokladů prokazujících úhradu nákladů projektu (výpisy z bankovního účtu pro platby převodem nebo výdajové pokladní doklady pro platby v hotovosti), ze kterých bude zřejmý účel a způsob využití poskytnutých finančních prostředků;
- fotodokumentace - min. 2 fotografie z akce, která byla v rámci projektu realizována;
- propagace -1 výtisk od každé tiskoviny, která byla realizována v rámci projektu (plakáty, letáky apod.), příp. doložení on-line reklamy (printscreeny webových stránek);
- publicita – příjemce dotace je povinen informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl podpořen Libereckým krajem – dokládá se např. printscreeny webových stránek, tiskovými zprávami apod.