Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Obchůdek 2021+

Program na podporu malých prodejen na venkově Obchůdek 2021+

Aktuálně

Zastupitelstvo Libereckého kraje na svém zasedání dne 25.2.2025 schválilo Vyhlášení a podmínky programu OBCHŮDEK 2021+ 

Žádost se podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.

Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.

*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.

Vyhlášení:
26.02.2025
Zahájení:
27.03.2025
Ukončení:
17.04.2025

Program je financován z rozpočtu Libereckého kraje a  prostředků poskytnutých Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR:

www.obchudek2021plus.cz

Účelem programu je podpora podnikatelského prostředí zaměřená na obslužnost venkova formou dotace na snížení provozních nákladů maloobchodních prodejen v obcích do 1 000 obyvatel nebo v obcích do 3 000 obyvatel, jejichž místní část/i mají do 1 000 obyvatel, a na jejichž území se nachází maximálně jedna maloobchodní prodejna s převahou potravin a nápojů.

Další kroky

Přečtěte si pozorně

Věnujte prosím pozornost při vyplňování účelu a parametrů projektu do formuláře žádosti o dotaci – viz Vyhlášení programu, bod N (pro Vaši informaci "Vzor žádosti o dotaci")

 

Vyplňte formulář žádosti včetně případných příloh

Vyplňte formulář žádosti

 

1. Po přihlášení do dotačního portálu je třeba si přiřadit  fyzickou osobu podnikající, nebo právnickou osobu, za kterou budete podávat žádost. Návod na připojení takovéto osoby najdete v návodu - Založení žadatele

2. Přihlašte se do dotačního portálu a vyberte za koho budete podávat žádost - za sebe, jako za fyzickou osobu podnikající, nebo za právnickou osobu. (Pokud nemá právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající přiřazenou je třeba nejprve si tyto osoby připojit, viz výše.)

Pro žádost v tomto dotačním titulu zvolte formulář ............... doplňte správný formulář DT2 s bez podílu

 

Přílohy k žádosti

  • 1. Kopie oprávnění k podnikání na území České republiky (odpovídajícímu podporované ekonomické činnosti, k jejímuž uskutečňování je realizován projekt;  maloobchod s převahou potravin, nápojů a tabákových výrobků v nespecializovaných prodejnách.)
  • 2. Kopie dokladu o zřízení bankovního účtu
  • 3. Prohlášení obce    (prodejna je v době podání žádosti v obci do 1000 obyvatel, nebo v obci do 3000 obyvatel, jejíž místní části mají méně než 1000 obyvatel pouze 1 prodejna a že tato prodejna je otevřena minimálně 5 dnů v týdnu a u obcí do 350 obyvatel minimálně 3 dny v týdnu).
  • 4. Čestné prohlášení o bezdlužnostičestné prohlášení
  • 5. Kopie účetních, daňových dokladů nebo zjednodušených daňových dokladů a doklady prokazující jejich úhradu, tj. výpisy z účtu v případě bezhotovostní platby nebo výdajové pokladní doklady v případě platby v hotovosti. Z dokladů musí být zřejmý účel a způsob využití vynaložených finančních prostředků, který souvisí s provozem prodejny a musí být uskutečněné v období realizace aktivit (1.1.2024 – 31.12. 2024). V případě mzdových výdajů budou doloženy pracovní smlouvy nebo dohody o práci konané mimo pracovní poměr s uvedeným předmětem práce, cenou a termínem realizace a bude doloženo jejich proplacení (mzdy + zákonné odvody). Výdaje za nájem budou doloženy nájemní smlouvou a úhradou nájemného. Výdaje na pořízení neinvestičního majetku – bude doloženo účetním nebo daňovým dokladem a dokladem prokazujícím úhradu. Vytápění, osvětlení (el. energie, plyn, uhlí, dřevo) a další služby (např. vodné stočné) související s provozem obchodu se vykazují paušální částkou max. 6.000 Kč za měsíc a čestným prohlášením, že tyto náklady hradí žadatel. Jiné doklady příjemce nedokládá. Výdaje spojené s telekomunikačními službami a připojením k internetu se vykazují paušální částkou max. 500 Kč za měsíc a čestným prohlášením, že tyto náklady hradí žadatel. Jiné doklady příjemce nedokládá. Výdaje spojené s obsluhou bezhotovostních plateb se vykazují paušální částkou max. 500 Kč za měsíc a čestným prohlášením, že tyto náklady hradí žadatel.  Výdaje spojené s jinými službami souvisejícími s bezobslužným provozem prodejny – bude doloženo účetním nebo daňovým dokladem a dokladem prokazujícím úhradu. Jiné doklady příjemce nedokládá.
  • 6. formulář Vyúčtování/vypořádání projektu
  • 7. Indikativní výkaz hospodaření za maloobchodní prodejnu
  • 8. Výpis skutečných majitelů k žádosti o dotaci

    V souladu s ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a na základě zákona č.  37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů, jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost, pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….

    Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.

    Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení.

     

 

Žádost včetně případných příloh pošlete

Žádost musí být doručena nejpozději do 17.4.2025 do 14:00 hod. níže uvedenými formami:

 

  • POUZE ELEKTRONICKY – Žádost musí být vyplněná, uložená, podepsaná a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu. Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis** mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu.

NEBO

 

  • ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKOUŽádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná v dotačním portálu a zároveň prostřednictvím datové schránky. Přílohy žádosti je možné zaslat buď elektronicky nebo datovou schránkou. Veřejnoprávní podepisující*** připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko. ID datové schránky: c5kbvkw. (Touto formou doručují povinně obce)

NEBO

 

  • ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ V TIŠTĚNÉ PODOBĚ s vlastnoručním podpisem – Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná v dotačním portálu a zároveň v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem. Přílohy žádosti je možné zaslat buď elektronicky nebo v tištěné podobě. Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis ani datovou schránku si po odeslání žádosti v dotačním portálu následně stáhnou soubor PDF s podanou žádostí opatřenou čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje:

Adresa pro doručování:

Krajský úřad Libereckého kraje

Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů

U Jezu 642/2a

461 80 Liberec

             nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje

Žádost musí být doručena nejpozději do 17. 4. 2025 do 14:00 hod. Rozhodující je datum a hodina doručení podepsané žádosti.

*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.

 ** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token). 

***Veřejnoprávním podepisujícím se rozumí stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnosti.

 

Obdrželi jste dotaci? Důležité informace k průběhu realizace

 Příjemce je povinen označit na viditelném místě při vstupu do prodejny označení uvedené v příloze č. 1 smlouvy o poskytnutí dotace.

Příjemce se zavazuje neukončit provoz podpořené prodejny ve lhůtě nejméně 12 měsíců od rozhodnutí o poskytnutí dotace.

Vypořádání (vyúčtování)

Formulář Vypořádání/vyúčtování dotace se předkládá spolu se žádostí o poskytnutí dotace, viz bod 3, příloha č.6. 

Poradí vám

Správce:
odbor regionálního rozvoje a evropských projektů
Ing. Petra Kašparová
485 226 686
739 541 592