Požární ochrana a prevence kriminality - dotační fond
Správce: Odbor kancelář hejtmana
1.4 PREVENCE KRIMINALITY
Aktuálně
Probíhá vyúčtování projektů. Informace a formuláře k vyúčtování naleznete ve smlouvě o poskytnutí dotace a zde v bodě 6.
Zastupitelstvo Libereckého kraje rozhodlo na svém zasedání dne 28. května 2024 o poskytnutí účelových dotací
z Dotačního fondu Libereckého kraje, programu č. 1.4 Prevence kriminality.
Tabulka podpořených projektů v roce 2024 zde: 2024_Výsledky_hodnotící_formulář
Zastupitelstvo Libereckého kraje na svém zasedání 30. ledna 2024 schválilo usnesením číslo 49/24/ZK vyhlášení programu č. 1.2 Podpora sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska Libereckého kraje.
Vyhlášení dotačního programu 1.4_ 2024
Dotace je určena OBCÍM Libereckého kraje na opatření vedoucí k eliminaci sociálně patologických jevů a snižování trestné činnost (není určena na primární prevenci na školách).
Pro správné fungování dotačního webu používejte k jeho otevření prohlížeč Google Chrome.
Nyní probíhá hodnocení žádostí.
Další kroky
Vyhlášení dotačního programu 1.4_ 2024
Podrobný popis projektu 2024 v popisu projektu je i dotaz na strategické cíle Strategie prevence kriminality v ČR, což je zároveň jedním z kritérií (č.3) pro bodové hodnocení projektu. Strategii naleznete zde: https://www.mvcr.cz/clanek/nova-strategie-prevence-kriminality-v-cr-na-leta-2022-2027-byla-schvalena-vladou.aspx
Návod na práci s dotačním portálem
Parametry projektu jsou závazné, budou uvedené ve smlouvě. Volte takové, u kterých jste si jisti, že je splníte. Při vyúčtování dokládáte splnění parametrů (fakturami, fotografiemi atp.).
Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (s podílem)
Povinné přílohy:
- Popis projektu (slouží pro bodové hodnocení projektu, KRITÉRIA pro hodnocení, bodová škála kritérií, váhy kritérií naleznete ve Vyhlášení programu v bodu G.)
Žádost musí být doručena v termínu od 3. 3. 2025 do 19. 3. 2025.
Možné formy doručení žádosti:
PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami. ID datové schránky: c5kbvkw
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
Od 1. ledna 2025 krajský úřad spustil nový modul pro evidenci smluv a objednávek, který bude sloužit k elektronickému podepisování smluv. Zásadní změnou je povinné elektronické uzavírání smluv uzavíraných s obcemi.
V případě, že se během realizace projektu objeví nějaké změny, neprodleně informujte správce programu! Společně najdeme řešení.
Závěrečné vyúčtování musí být předloženo do 50 dnů po ukončení realizace projektu.
FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - EXCEL
FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - WORD
K závěrečnému vyúčtování předložte:
- kopie účetních dokladů/daňových dokladů/zjednodušených daňových dokladů (faktury, účtenky, smlouvy, objednávky)
- doklady prokazující úhradu (výpis z účtu obce, výdajový pokladní doklad)
- doklady, které prokazují splnění parametrů (faktury, fotografie apod. - závisí na zvolených parametrech)
- důkaz o informování veřejnosti o podpoře z Dotačního fondu Libereckého kraje (např. print screen webových stránek)
POZOR!
DOTACI OBEC/MĚSTO NEMŮŽE "PŘEPOSLAT" NA ÚČET REALIZÁTORA PROJEKTU, ALE MŮŽE SI REALIZACI PROJEKTU OBJEDNAT NA ZÁKLADĚ OBJEDNÁVKY NEBO SMLOUVY. V tomto případě si dejte pozor, aby bylo z dokladů patrné, že se došlo k naplnění závazných parametrů projektu (jsou uvedeny ve smlouvě na str. 2).
Pokud platíte:
a) hotově, dokládejte platbu výdajovým pokladním dokladem obce/města + příslušným dokladem (faktura/paragon/smlouva/objednávka...)
b) kartou, plaťte pouze platební kartou účtu obce/města a dokládejte platbu výpisem z účtu obce/města + příslušným dokladem (faktura/paragon...).
c) bezhotovostně přes účet, dokládejte výpisem z účtu obce/města + příslušným dokladem (faktura/smlouva...).
Pokud nakupujete v "Makru" použijte makro kartu vystavenou na obec/město. Pokud tak neučiníte, doklad je pro vyúčtování dotace neplatný, neboť je vystaven na někoho jiného, než je příjemce dotace.
Na každé faktuře je uveden způsob platby (hotově nebo převodem...). Dejte si proto pozor, jak takovou fakturu hradíte. Způsob platby uvedený na faktuře, musí odpovídat skutečnosti.
Pokud je doklad o nákupu zboží nebo služby vystaven na haléře a následně k němu dokládáte výdajový pokladní doklad obce/města, zaokrouhlujte jej vždy na koruny směrem dolů.
Ve formuláři pro vyúčtování dotaci v % zaokrouhlujte vždy na dvě desetinná místa. Přidělenou částku dotace a její výši v % naleznete ve smlouvě na str. 3.