Regionální rozvoj
Regionální rozvoj - Individuální žádost o dotaci v oblasti regionálního rozvoje
Aktuálně
Žádost se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.
Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.
*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.
Individuální dotace z rozpočtu Libereckého kraje je poskytnutí finančních prostředků na základě žádosti o poskytnutí dotace, jejíž účel, časové nebo finanční zaměření není obsahem žádného z krajem vyhlášených dotačních programů.
Další kroky
Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným pracovníkem úřadu uvedeným výše v červeném rámečku PORADÍ VÁM
Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy k žádosti:
- Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (bez podílu) Návod na práci s dotačním portálem Vstup do dotačního portálu
Přílohy
- Úplný výpis z evidence skutečných majitelů Upozorňujeme žadatele, že v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Získání výpisu je v současnosti dostupné prostřednictvím notáře, soudu, po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost. Tato povinnost se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE). Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení. V případě dotazů se obraťte na kontaktní osobu uvedenou u tohoto programu.
Tipy k vyplnění žádosti:
Správce oblasti podpory: Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů
Oblast podpory: Regionální rozvoj
Program: Individuální žádost v oblasti regionálního rozvoje
Možné formy doručení:
A. POUZE ELEKTRONICKY – Žádost musí být vyplněná, uložená, podepsaná odeslaná včetně příloh v dotačním portálu.
Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis** mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu.
B. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKOU– Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu a zároveň prostřednictvím datové schránky. Veřejnoprávní podepisující připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko. ID datové schránky: c5kbvkw.
C. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ V TIŠTĚNÉ PODOBĚ s vlastnoručním podpisem – Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu a zároveň v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem. Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis ani datovou schránku si po odeslání žádosti v dotačním portálu následně stáhnou soubor PDF s podanou žádostí (odeslanými soubory) opatřenou čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje:
Adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :
pondělí 8:00 – 17:00
úterý 8:00 – 14:00
středa 8:00 – 17:00
čtvrtek 8:00 – 14:00
pátek 8:00 – 14:00.
Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.
*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
***Veřejnoprávním podepisujícím se rozumí stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnosti.
Rozhodnutí o schválení poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje je žadateli sděleno písemně nebo elektronicky bez zbytečného odkladu, nejpozději však 15 dnů od ověření usnesení schvalujícího orgánu kraje.
Žadateli o dotaci bude zaslána k podpisu smlouva o poskytnutí neinvestiční účelové dotace včetně příloh.
Finanční podpora bude poskytnuta až po uzavření příslušné smlouvy (podpis obou stran). Výše zálohy činí až 100% přiznané dotace.
K podepsané smlouvě budete na krajský úřad povinně zasílat také tyto její přílohy:
- Čestné prohlášení žadatele v souladu s čl. 1, odst. 7 Zásad pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Libereckého kraje
- Čestné prohlášení příjemce dotace o podporu v režimu de Minimis (v případě, že je to ve smlouvě uvedeno)
- Kopie dokladu o zřízení bankovního účtu příjemce
Důležité!
Příjemce finanční podpory kraje má povinnost informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl finančně podpořen Libereckým krajem, a to zpravidla uvedením loga Libereckého kraje doplněného případně textem o spolufinancování projektu Libereckým krajem (pozvánka/plakát/článek na FB/ média/ atd.).
LOGO kraje
O zaslání loga LK v el. verzi požádejte s uvedením důvodu paní Ing. Radku Pleštilovou, e-mail: radka.plestilova@kraj-lbc.cz
Po ukončení termínu realizace projektu je žadatel povinen do 50 dnů předložit
- závěrečnou zprávu a
- závěrečné vyúčtování
v souladu s podmínkami uvedenými v uzavřené smlouvě. Pokud příjemce realizoval projekt před nabytím účinnosti této smlouvy, musí provést vyúčtování nejpozději do 50 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy.
Závěrečné vyúčtování je dokládáno pouze do výše poskytnuté dotace a musí být předloženo na příslušném formuláři, který je přílohou smlouvy. Dodává se s popisem případně s razítkem v originálu.