Regionální rozvoj
Regionální rozvoj - 2.8 Podpora dodatečné instalace akumulační nádoby u domácích kotlů na pevná paliva 2025
Aktuálně
Zastupitelstvo Libereckého kraje schválilo podmínky a rozhodlo o vyhlášení tohoto programu usnesením č. /25/ZK ze dne
Žádosti o dotaci je možné podávat na projekty realizované od 1.7.2024 do dne podání žádosti, nejdéle do 15.10.2025.
Účel programu:
Podpora dodatečné instalace akumulační nádoby u domácích kotlů na pevná paliva o celkovém jmenovitém tepelném příkonu od 10 kW do 300 kW včetně, který slouží jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění, a splňuje požadavky přílohy č. 11 zákona č. 201/2012 Sb., tj. kotle 3, 4, 5 emisní třídy podle ČSN EN 303-5 a kotle s ekodesignem.
Další kroky
Program 2.8 Podpora dodatečné instalace akumulační nádoby u domácích kotlů na pevná paliva
Formulář žádosti o dotaci:
Návod na přihlášení do dotačního portálu, vyplnění a odeslání žádosti
Povinné přílohy k žádosti o dotaci:
- Aktuálně platný doklad o provedení kontroly technického stavu a provozu spalovacího zdroje na pevná paliva o celkovém jmenovitém tepelném příkonu od 10 do 300 kW včetně, ke kterému má být dodatečně připojena nová akumulační nádrž (§ 17 odst. 1 písm. h) zákona č. 201/2012 Sb.). V případě nového kotle, na který se v době podání žádosti ještě nevztahuje citovaná povinnost provedení kontroly technického stavu a provozu spalovacího zdroje prováděná podle zákona jednou za tři roky, lze doložit záruční list/servisní knížku s potvrzeným datem uvedení do provozu..
- Aktuální fotografická dokumentace kotle, štítku na kotli s technickými parametry zařízení, odvodu spalin a celkového prostoru kotelny.
- Závěrečné vyúčtování:
- originál formuláře závěrečného vyúčtování viz.krok 6,
- kopie účetních dokladů, daňových dokladů nebo zjednodušených daňových dokladů (např. faktury, účtenky, paragony, výdajové pokladní doklady) týkajících se realizovaného projektu (a to ve výši, resp. do výše celkových způsobilých výdajů projektu, ze které plyne nárok pro výpočet dotace z rozpočtu Libereckého kraje),
- doklady prokazující úhradu, tj. výpisy z účtu v případě bezhotovostní platby nebo výdajové pokladní doklady v případě platby v hotovosti,
(Z dokladů musí být zřejmý účel a způsob využití vynaložených finančních prostředků. Zálohové faktury, směnky, úvěrové smlouvy a jim podobné doklady se nepovažují za podklad k závěrečnému vyúčtování a nejsou považovány za způsobilé výdaje.), - potvrzený technický/ záruční list k akumulační nádobě s datem uvedení do provozu,
- fotodokumentaci prokazující realizaci projektu akumulační nádoby, jejího připojení včetně fotky výrobního štítku),
- kopie smlouvy o dílo, kupní smlouvy, objednávky, dodatek ke smlouvě o dílo nebo novou objednávku v případě navýšení prací nad rámec smlouvy o dílo nebo objednávky, pokud byly vystaveny/uzavřeny.
Možné formy doručení:
A. POUZE ELEKTRONICKY – Žádost musí být vyplněná, uložená, podepsaná odeslaná včetně příloh v dotačním portálu.
Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis** mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu.
B. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKOU– Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu a zároveň prostřednictvím datové schránky. Veřejnoprávní podepisující připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko. ID datové schránky: c5kbvkw.
C. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ V TIŠTĚNÉ PODOBĚ s vlastnoručním podpisem – Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu a zároveň v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem. Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis ani datovou schránku si po odeslání žádosti v dotačním portálu následně stáhnou soubor PDF s podanou žádostí (odeslanými soubory) opatřenou čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje:
Adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese : pondělí 8:00 – 17:00
úterý 8:00 – 14:00
středa 8:00 – 17:00
čtvrtek 8:00 – 14:00
pátek 8:00 – 14:00.
Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.
*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
***Veřejnoprávní podepisující: stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnost.
Příjemci dotace jsou povinni nejpozději k uzavření smlouvy o poskytnutí dotace předložit:
- Doklad opravňující jednat jménem příjemce dotace, je-li pro daný projekt relevantní. Doklad bude v originále nebo v úředně ověřené kopii a nesmí být starší než 90 dní.
- Čestné prohlášení žadatele v souladu se Zásadami pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Libereckého kraje.
- Kopie smlouvy nebo potvrzení o vedení běžného osobního bankovního účtu vedeného na jméno žadatele o dotaci. Není možné předložit smlouvu k podnikatelskému nebo úvěrovému účtu. Spořicí nebo termínovaný účet lze akceptovat pouze v případě, že umožňuje bezhotovostní platební styk.
Je přílohou žádosti.