Sociální služby
PODPORA ZÁKLADNÍCH ČINNOSTÍ Z ROZPOČTU LK (spolufinancování 2025)
Aktuálně
Povinnost předkládání úplného výpisu skutečných majitelů k žádosti o dotaci.
V souladu s ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a na základě zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů, jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost, pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….
Povinnost předkládat úplný výpis z evidence skutečných majitelů se netýká právnických osob dle § 7 zákona
č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem, veřejných výzkumných organizací, výčet naleznete ZDE).
Získání výpisu je možné po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu. Výpis lze získat přímo z webové stránky evidence (ZDE), a to po její autentizaci
a autorizaci prostřednictvím informačního systému datových schránek (právnická osoba musí mít zřízenou datovou schránku). Osoba skutečného majitele může výpis, který se jí týká, získat přímo z webové stránky evidence s využitím prostředků elektronické identifikace.
Obecně pak výpisy umožní získat také příslušný soud (po ověření totožnosti žadatele). Tato možnost je však zpoplatněna.
V případě dotazů se obracejte na kontaktní osobu uvedenou u příslušného programu.
Další kroky
T4 - Žádost o poskytnutí dotace na podporu sociálních služeb z rozpočtu Libereckého kraje
Příloha č. 1 - Rozpočet nákladů 2025
Příloha č. 2 - El. podepsaná žádost
Příloha č. 3 - Úplný výpis z evidence skutečných majitelů
Příloha č. 4 - Počet úvazků pracovníků v přímé péči u pobytových sociálních služeb
Žádost o poskytnutí dotace musí být na krajský úřad doručena pouze:
ELEKTRONICKY přes webový portál (nikoli e-mailem). Odkaz na webový portál naleznete také na konci elektronického formuláře žádosti.
Elektronicky nepodepsanou žádost zašlete společně s Přílohou č. 1, s Přílohou č. 2 - Elektronicky podepsaná žádost (příloha musí být elektronicky podepsána), Přílohou č. 3 - Úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů a s Přílohou č. 4 - Počet úvazků pracovníků v přímé péči u pobytových sociálních služeb.
Po schválení v orgánech kraje dodají příjemci finanční podpory, před podpisem smlouvy, následující přílohy:
Příloha č. 1: Čestné prohlášení o vyrovnání závazků
Příloha č. 2: Kopie dokladu o zřízení účtu
Příloha č. 3: Doklad opravňující jednat jménem příjemce
Finanční vypořádání bude předloženo do 25.07.2025 na formuláři, který je přílohou č. 2 Pravidel (Závěrečné vyúčtování 2025) prostřednictvím aplikace KISSOS v rámci Průběžné zprávy.
Ostatní doklady (mzdové listy, výsledovka, bankovní výpisy, pracovní smlouvy...) nebudou zasílány prostřednictvím aplikace KISSOS, budou doručeny obvyklým způsobem (datovou schránkou, poštou, osobně) do 25.07.2025 (viz Vyhlášení dotačního řízení 2025).
Formulář Závěrečné vyúčtování 2025
Pomocná tabulka: Co vše doložit k Závěrečnému vyúčtování krajské dotace
Vzory:
Vyplněný vzor Závěrečného vyúčtování 2025
Vzor - doložení bankovních výpisů z účtu
Výsledovka po zakázkách - vzor
Ověření správnosti vyúčtování:
Nepovinná Kontrolní tabulka pro ekonomy-návod
Nepovinná Kontrolní tabulka pro ekonomy-excel - pokud tabulku vyplníte, můžete ji přiložit k Závěrečnému vyúčtování a zaslat přes datovou schránku. Velice nám to pomůže při kontrole vyúčtování, zejména při řešení nejasností.
Ověření Závěrečného vyúčtování na Kontrolní tabulku-obrázek
Ověření Výsledovky na Kontrolní tabulku-obrázek
Děkujeme