Sociální věci
individuální žádost o dotaci - komunitní plánování obcí na roky 2026-2027
Aktuálně
Pokud naše webové stránky nefungují správně, doporučujeme použít prohlížeč Chrome.
Pokyny ke stažení naleznete na domovské stránce Google Chrome.
Další kroky
Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným pracovníkem úřadu - koordinátorkou komunitního plánování Ing. Věrou Řehákovou, DiS.. Přečtěte si vyhlášení programu. Termín zahájení realizace projektu je 01.01.2026 a termín ukončení nejpozději 31.12.2027.
-
Novinka: nový dotační portál RAP systém
-
Od 01.01.2026 bude platit "fikce doručení" u podaných Žádostí, to znamená, že žádosti ani přílohy nemusíte podepisovat. Doručením přes systém se považují za podepsané.
-
Přihlášení přes odkaz https://rap.kraj-lbc.cz/Gordic/ginis/App/Rap05/
Přihlaste se přes státní prostředky/bankovní identitu/moje ID
a zadejte jednorázový nebo trvalý souhlas.
Žádáte-li o dotaci jako právnická osoba (obec), vždy přidáte uživatele=IČO města/obce, klikněte na "Změnit uživatele" a vyberte v menu město/obec a teprve potom začněte vyplňovat žádost o dotaci pro tuto obec. Jinak byste žádali sami na sebe jako fyzickou osobu.
-
Žádost může za město/obec podat kdokoliv (koordinátoři, tajemník, účetní, ekonom, administrativní pracovník, starosta...) a další osoba se může k žádosti připojit stejným způsobem.
Například starosta se také přihlásí do systému, přidá uživatele, zadá IČO, "změní uživatele" na obec a překontroluje žádost, uloží ji a odešle. Takto může pracovat na 1 žádosti více osob. Systém vždy uloží konečnou verzi a kdokoliv jiný na ní může navázat.
-
Systém se sám zeptá :"Pokračovat ve vyplňování verze xxx ?" nebo vyberte možnost "Nová žádost".
-
VIDEO NÁVOD pro neziskové organizace:
https://drive.google.com/file/d/1FEltETIuNtVKgbVK7ytcUQyaminkRj9O/view?usp=sharing
Jak ředitel/ka podepíše žádost, když ji vyplnil někdo jiný:
VZOR ŽÁDOSTI:
Vzor žádosti na komunitní plánování 2026-2027
Postup vyplnění žádosti o dotaci:
Žádost vyplňte přes menu vlevo "Dotace"
"Formuláře žádostí 2026"
vyberte Formulář s podílem
Vyplňte všechna RŮŽOVÁ pole.
Žádost musí obsahovat nově i parametr
Přílohy do žádosti - již nemusíte podepisovat:
Příloha č. 1 – Čestné prohlášení o bezdlužnosti;
Příloha č. 2– Kopie smlouvy o zřízení bankovního účtu;
Příloha č. 3 – Kopie dokladu o oprávnění jednat jménem příjemce.
Vyplněnou žádost:
- uložte,
- zkontrolujte včetně příloh
- a odešlete (od ledna 2026 bez elekt. podpisu) přes dotační portál RAP systém.
Rozdělení finančních prostředků bude schvalováno v orgánech kraje.
Po schválení Vám bude zaslána smlouva k podpisu přes datovou schránku.
Smlouva bude uzavřena elektronicky – každá ze smluvních stran ji podepíše platným kvalifikovaným elektronickým podpisem s připojeným kvalifikovaným časovým razítkem podle zákona č. 297/2016 Sb.
Podepsanou smlouvu, prosím, zašlete datovou schránkou zpět na Liberecký kraj - k rukám pí. Řehákové.
Po zveřejnění smlouvy bude příjemci poskytnuta záloha ve dvou splátkách:
- První splátka bude poukázána na účet příjemce do 30 kalendářních dnů po nabytí účinnosti smlouvy (po podpisu náměstkyně).
- Druhá splátka bude převedena do 31.03.2027 na účet příjemce.
| Důležité! Příjemce finanční podpory kraje má povinnost informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl podpořen Libereckým krajem, a to zpravidla uvedením loga Libereckého kraje (na Vašich webových stránkách) doplněného případně textem o spolufinancování projektu Libereckým krajem. O zaslání loga LK v el. verzi požádejte s uvedením důvodu paní: |
| Ing. Radku Pleštilovou, DiS., e-mail: radka.plestilova@kraj-lbc.cz |
PRŮBĚŽNÁ ZPRÁVA - do 10.01.2027
- Pokud příjemce nemůže předložit závěrečné vyúčtování do 12.12. běžného roku, je povinen předložit průběžnou zprávu o realizaci projektu (Příloha č. 2) (včetně akčního plánu pro rok 2027) k 31.12. daného roku uvedenou v příloze č. 2, a to nejpozději do 10.01. roku následujícího.
- Průběžná zpráva se nepředkládá v případě, že projekt končí do 31.12. daného roku.
ZÁVĚREČNÉ VYÚČTOVÁNÍ - do 31.01.2028
- Projekt musí být vyúčtován nejpozději do 31.01.2028.
- Pokud příjemce realizoval projekt před nabytím účinnosti této smlouvy, musí provést vyúčtování nejpozději do 50 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy. Projekt musí být vyúčtován formou závěrečného vyúčtování na příslušném formuláři uvedeném v příloze č. 1, který musí být v termínu pro vyúčtování předložen odboru sociálních věcí Krajského úřadu Libereckého kraje přes datovou schránku.
- Závěrečné vyúčtování není vyžadováno v případě, že projekt nebyl realizován a veškeré poskytnuté prostředky byly příjemcem vráceny zpět na účet poskytovatele ve lhůtě dle čl. III. odst. 12, event., kdy příjemci nebyly finanční prostředky zaslány, a to ani z části.
-
Závěrečné vyúčtování se dokládá do výše celkových výdajů projektu uvedených v žádosti o dotaci a musí být předloženo na příslušném formuláři (Příloha č. 1), který je součástí smlouvy; jeho elektronická verze je uvedena níže. Součástí závěrečného vyúčtování je také závěrečná zpráva.
- K závěrečnému vyúčtování předloží příjemce dotace doklady o splnění účelu dotace podle smlouvy, článku III, bodu 10.
- Finální komunitní plán a akční plány budou schválené v orgánech ORP, mikroregionů či DSO do 31.12.2027.
- Finální komunitní plán a vyúčtování dotace budou zaslány poskytovateli do 31.01.2028 datovou schránkou;