Sociální věci
SOCIÁLNÍ VĚCI - INDIVIDUÁLNÍ ŽÁDOST O DOTACI V OBLASTI SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Aktuálně
Povinnost předkládání úplného výpisu skutečných majitelů k žádosti o dotaci.
V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost, pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….
Získání výpisu je v současnosti dostupné prostřednictvím soudu, po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu.
Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.
Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení.
Povinnost předkládat úplný výpis z evidence skutečných majitelů se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE).
Pokud naše webové stránky nefungují správně, doporučujeme použít prohlížeč Chrome.
Pokyny ke stažení naleznete na domovské stránce Google Chrome.
Účelová dotace podporuje osoby a organizace vykonávající sociální činnost v Libereckém kraji. Nelze podpořit aktivity, na které byly čerpány finanční prosředky z jiných zdrojů Libereckého kraje.
Další kroky
Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným pracovníkem úřadu uvedeným výše v červeném rámečku PORADÍ VÁM. |
Žádost o poskytnutí dotace musí být na krajský úřad doručena dvěma způsoby: 1. ELEKTRONICKY bez požadovaných příloh přes webový portál (nikoli e-mailem). Odkaz na webový portál naleznete také na konci elektronického formuláře žádosti. a zároveň 2. PÍSEMNĚ včetně požadovaných příloh, a to: a) prostřednictvím datové schránky c5kbvkw (u orgánů veřejné moci s elektronickým podpisem statutárního zástupce) nebo b) poštou (v tištěné podobě, podepsané a orazítkované) na adresu: Liberecký kraj Krajský úřad Libereckého kraje U Jezu 642/2a 461 80 Liberec 2 nebo c) osobně do podatelny krajského úřadu na výše uvedené adrese (v tištěné podobě, podepsané a orazítkované) v časech: pondělí 7:00 – 17:00 úterý 7:00 – 16:00 středa 7:00 – 17:00 čtvrtek 7:00 – 16:00 pátek 7:00 – 15:00. Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu. Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná. |
Rozhodnutí o schválení poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje je žadateli sděleno písemně nebo elektronicky bez zbytečného odkladu, nejpozději však 20 dnů od ověření usnesení schvalujícího orgánu kraje. Žadateli o dotaci bude následně zaslána předvyplěná smlouva o poskytnutí účelové dotace včetně příloh, kterou podepíše a předá zpět na Krajský úřad správci dotačního titulu. Vzor Smlouvy o poskytnutí individuální dotace Zároveň žadatel dodá následující přílohy: a) doklad osvědčující oprávnění jednat jménem příjemce nebo za něj, úplný výpis majitelů. Úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší 90 dnů od data podání žádosti. b) kopii dokladu o zřízení účtu příjemce, c) čestné prohlášení o vyrovnání závazků, Čestné prohlášení o vyrovnání závazků Pokud tyto doklady byly již předloženy dříve, vyplňte pouze: Čestné prohlášení o předložení již dříve platných dokumentů Důležité! Příjemce finanční podpory kraje má povinnost informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl podpořen Libereckým krajem, a to zpravidla uvedením loga Libereckého kraje doplněného případně textem o spolufinancování projektu Libereckým krajem. O zaslání loga LK v el. verzi požádejte s uvedením důvodu paní Mgr. Evu Říhovou, e-mail: |
eva.rihova@kraj-lbc.cz |
Po ukončení termínu realizace projektu je žadatel povinen do 50 dnů předložit závěrečnou zprávu a závěrečné vyúčtování v souladu s podmínkami uvedenými v uzavřené smlouvě. Pokud příjemce realizoval projekt před nabytím účinnosti této smlouvy, musí provést vyúčtování nejpozději do 50 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy. Závěrečné vyúčtování je dokládáno do výše celkových výdajů projektu, které byly uvedeny v žádosti o dotaci, a musí být předloženo na příslušném formuláři, který je přílohou smlouvy, v el. podobě je uveden níže. Součástí závěrečného vyúčtování je závěrečná zpráva. Upozornění: Mezi hlavní nezpůsobilé výdaje patří: úhrada pokut, penále a plateb sankčního charakteru, splátky půjček a úvěrů, vč. jejich nedoplatků, úroků z prodlení, leasingové splátky, odpisy pohledávek, manka a škody, náklady na tabákové výrobky a alkohol. |