Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Sociální věci

SOCIÁLNÍ VĚCI - INDIVIDUÁLNÍ ŽÁDOST O DOTACI V OBLASTI SOCIÁLNÍCH VĚCÍ

Aktuálně

Povinnost předkládání úplného výpisu skutečných majitelů k žádosti o dotaci.

V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost,  pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….

Získání výpisu je v současnosti dostupné prostřednictvím soudu, po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu.

Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.

Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení.

Povinnost předkládat úplný výpis z evidence skutečných majitelů se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí,  církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE).

 

Pokud naše webové stránky nefungují správně,  doporučujeme použít prohlížeč Chrome.

Pokyny ke stažení naleznete na domovské stránce Google Chrome.

Vyhlášení:
13.01.2025
Zahájení:
27.01.2025
Ukončení:
28.11.2025

Účelová dotace podporuje osoby a organizace vykonávající sociální činnost v Libereckém kraji. Nelze podpořit aktivity, na které byly čerpány finanční prosředky z jiných zdrojů Libereckého kraje.

Další kroky

Přečtěte si pozorně

Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným pracovníkem úřadu uvedeným výše v červeném rámečku PORADÍ VÁM.

Přihlášení do dotačního portálu

Žádost o dotaci se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu provedete až po přihlášení do dotačního portálu.

Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3 u zvoleného dotačního programu.

Jednotlivé dotační programy naleznete po výběru oblasti, která Vás zajímá.

*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat

 vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu a je nezbytná pro to,

 abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.

Návod na přihlášení do dotačního portálu

Vyplňte formulář žádosti včetně případných příloh

Návod na práci s dotačním portálem

Vstup do dotačního portálu:

https://dotace.kraj-lbc.cz/rap

Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy k žádosti: 

Žádost_individuální dotace_vzor

Žádost včetně případných příloh pošlete

Možné formy doručení:

1. POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL:

(tuto formou mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis*
nebo kvalifikovaný elektronický podpis**)

Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis** mohou vyplnit, uložit a odeslat žádost včetně všech příloh POUZE ELEKTRONICKY v dotačním portálu s využitím elektronického podepsání přímo v dotačním portálu. 

2. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:

Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu

a zároveň

prostřednictvím datové schránky. Veřejnoprávní podepisující*** připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko.
ID datové schránky: c5kbvkw.

3. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:

Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh v dotačním portálu

a zároveň

podána v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami. Žadatelé, kteří nemají elektronický podpis ani datovou schránku si po odeslání žádosti v dotačním portálu následně stáhnou soubor PDF s podanou žádostí (odeslanými soubory) opatřenou čárovým kódem a ve stanovené lhůtě ji vlastnoručně podepsanou doručí na Krajský úřad Libereckého kraje:

Adresa pro doručování:

Krajský úřad Libereckého kraje

Odbor sociálních věcí

U Jezu 642/2a

461 80 Liberec

nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :        

pondělí            8:00 – 17:00

úterý               8:00 – 14:00

středa              8:00 – 17:00

čtvrtek            8:00 – 14:00

pátek               8:00 – 14:00.

Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.

 

*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený
na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.

** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen
na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
 

***Veřejnoprávní podepisujícístát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem, anebo osoba neuvedená výše při výkonu své působnost.

Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.

Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.

Obdrželi jste dotaci? Důležité informace k průběhu realizace

Žadateli o dotaci bude následně zaslána předvyplěná smlouva o poskytnutí účelové dotace včetně příloh, kterou podepíše a předá zpět na Krajský úřad správci dotačního titulu.

Vzor Smlouvy o poskytnutí individuální dotace

Zároveň žadatel dodá následující přílohy:

a) doklad osvědčující oprávnění jednat jménem příjemce nebo za něj, úplný výpis majitelů. Úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší 90 dnů od data podání žádosti.

b) kopii dokladu o zřízení účtu příjemce,

c) čestné prohlášení o vyrovnání závazků,

Čestné prohlášení o vyrovnání závazků

Pokud tyto doklady byly již předloženy dříve, vyplňte pouze:

Čestné prohlášení o předložení již dříve platných dokumentů

Důležité!

Příjemce finanční podpory kraje má povinnost informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl podpořen Libereckým krajem, a to zpravidla uvedením loga Libereckého kraje doplněného případně textem o spolufinancování projektu Libereckým krajem.

O zaslání loga LK v el. verzi požádejte s uvedením důvodu paní Mgr. Evu Říhovou, e-mail: 

eva.rihova@kraj-lbc.cz
Vypořádání (vyúčtování)

Po ukončení termínu realizace projektu je žadatel povinen do 50 dnů předložit závěrečnou zprávu a závěrečné vyúčtování v souladu s podmínkami uvedenými v uzavřené smlouvě. Pokud příjemce realizoval projekt před nabytím účinnosti této smlouvy, musí provést vyúčtování nejpozději do 50 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy.

Závěrečné vyúčtování je dokládáno do výše celkových výdajů projektu, které byly uvedeny v žádosti o dotaci, a musí být předloženo na příslušném formuláři, který je přílohou smlouvy, v el. podobě je uveden níže. Součástí závěrečného vyúčtování je závěrečná zpráva.

Upozornění: Mezi hlavní nezpůsobilé výdaje patří:  úhrada pokut, penále a plateb sankčního charakteru, splátky půjček a úvěrů, vč. jejich nedoplatků, úroků z prodlení, leasingové splátky, odpisy pohledávek, manka a škody, náklady na tabákové výrobky a alkohol.

Závěrečná zpráva

Závěrečné vyúčtování finanční podpory z rozpočtu 

Poradí vám

Správce:
Odbor sociálních věcí
Ing. Alena Zelená
485 226 246