Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Doprava

6.1 PODPORA VÝSTAVBY KOMUNIKACÍ PRO CYKLISTY 2025

Aktuálně

PROGRAM PRO ROK 2025 VYHLÁŠEN

Žádosti podávejte v termínu 31.3.-15.4.2025.  Podpora výstavby komunikací pro cyklisty, Stezek pro cyklisty (C8), Stezek pro chodce a cyklisty (C9, C10), komunikací se zákazem vjezdu všech motorových vozidel (B11), za podmínky, že úsek je nebo v rámci projektu bude součástí značené cyklotrasy (IS21), jejíž celková délka přesahuje 3 km, nebo propojuje dvě stávající značené cyklotrasy, zřizování jízdních pruhů pro cyklisty, cykloturistických tras a terénních cyklistických stezek.

Postup na dotačním portále

  • 1. Přihlašte se jako fyzická osoba (FO) pomocí elektronické identity. NÁVOD NA PŘIHLÁŠENÍ FO
  • 2. Zastupujete-li právnickou osobu (PO) nebo fyzickou osobu podnikající (FOP) je nezbytné přídat si ke svému přihlášení i zastupovaný subjekt. NÁVOD PŘIDÁNÍ ŽADATELE - ZASTUPOVÁNÍ PO/FOP
  • 3. Po přihlášení vlevém menu "Dotace" najdete "Formuláře žádostí 2025" se dvěmi formuláři žádostí. V každém jednotlivém dotačním programu v jednotlivých krocích  najdete podrobnější informace  včetně toho, který formulář máte pro Vámi požadovanou dotaci použít.
Vyhlášení:
26.02.2025
Zahájení:
31.03.2025
Ukončení:
15.04.2025

Žádost se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.

Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v kroku 2.

*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.

Povinnost předkládání úplného výpisu skutečných majitelů k žádosti o dotaci.

V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost,  pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….

Získání výpisu je v současnosti dostupné prostřednictvím soudu, po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu.

Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.

Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení.

Tato povinnost se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí,  církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE).

Další kroky

Přečtěte si pozorně

TEXT VYHLÁŠENÍ-  2025 Vyhlášení 6.1 při vyplňování žádosti věnujte významnou pozornost při vyplňování účelu a parametrů projektu.

Vzor žádosti 2025- ZDE NEVYPLŇOVAT!!! Je to pouze vzor!

Vzor smlouvy o poskytnutí dotace 2025

Omezení podpory:

  • Realizace projektu pouze na území Libereckého kraje.
  • Projekty budou posouzeny z hlediska možného poskytnutí finančních prostředků dle Nařízení Evropské komise č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy na podporu de minimis.
  • Žadatel může použít na realizaci projektu i více dotačních zdrojů, kromě jiného krajského zdroje Libereckého kraje.
  • Žádost může obsahovat realizaci více aktivit jednoho úseku, areálu, v navazujících souvislostech.
Přihlášení do dotačního portálu

Návod na přihlášení do dotačního portálu, vyplnění a odeslání žádosti

!!!Prosíme neposílejte žádosti před důkladným prostudování kroků níže!!!

 

 

Vyplňte formulář žádosti včetně případných příloh

Vstup do dotačního portálu

 

Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy k žádosti: 

Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (s podílem)

1. Po přihlášení do dotačního portálu je třeba si přiřadit právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající, za kterou budete podávat žádost. Návod na připojení takovéto osoby najdete v návodu - pridani zadatele

2. Přihlašte se do dotačního portálu a vyberte za koho budete podávat žádost - za sebe za fyzickou osobu nebo za právnickou osobu nebo za fyzickou osobu podnikající. (Pokud nemá právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající přiřazenou je třeba nejprve si tyto osoby připojit, viz výše.)

Pro žádost v tomto dotačním titulu zvolte formulář ............... doplňte správný formulář DT1 s podílem/bez podílu

Výběr formuláře žádosti

 

Povinné přílohy k žádosti o dotaci:

Popis projektu Textový formulář popisu projektu - 6.1

Čestné prohlášení Zásady o poskytování finanční podpory z rozpočtu LK ve smyslu Článku 1, bodu 6, písm. a – f Zásad pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Libereckého kraje - Čestné prohlášení zásady LK

Čestné prohlášení de minimis Čestné prohlášení De minimis 2025

Čestné prohlášení o uplatňování/neuplatňování* nároku na odpočet DPH na vstupu - Čestné prohlášení DPH 2025

Úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti.

Žádost včetně případných příloh pošlete

Možné formy doručení:

1. POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL - touto formou mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis*:

elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem) včetně všech povinných příloh přes odkaz ODESLAT PŘÍLOHY.

a zároveň

k přílohám musí být vložena i elektronická verze žádosti ve formátu PDF., podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

2. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:

elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)

a zároveň

prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami. ID datové schránky: c5kbvkw

 

3. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:

elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)

a zároveň

v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami. Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.

Adresa pro doručování:

Krajský úřad Libereckého kraje

Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů

U Jezu 642/2a

461 80 Liberec

             nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :        

pondělí            8:00 – 17:00

úterý               8:00 – 14:00

středa              8:00 – 17:00

čtvrtek            8:00 – 14:00

pátek               8:00 – 14:00.

Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.

 

*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.

** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token). 

Obdrželi jste dotaci? Důležité informace k průběhu realizace

Po rozhodnutí Zastupitelstva Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslána smlouva o poskytnutí dotace včetně výzvy k doložení příloh potřebných k uzavření smlouvy. Smlouvu si před podpisem pozorně přečtěte! Po podpisu smlouvy z Vaší strany ji zašlete společně s požadovanými přílohami zpět na Krajský úřad Libereckého kraje.

Další doklady požadované k uzavření smlouvy, které nebyly dodány se žádostí:

  • Kopii dokladu o zřízení účtu a další přílohy na žádost správce programu
  • Kopie dokladu o právní subjektivitě žadatele (vyjma obcí). Výpisy z obchodního rejstříku a doklady podobné povahy nesmí být starší než 90 dní.

  • Kopie stanov/zakládací listiny.
  • Čestné prohlášení o neuplatňování nároku na odpočet DPH na vstupu. - 
  • Čestné prohlášení příjemce dotace o podporu v režimu de Minimis .
  • Žadatel, se kterým byla již uzavřena smlouva o poskytnutí dotace v minulém období, a kterou doložil požadovanými přílohami, předloží pouze čestné prohlášení o platnosti dříve dodaných požadovaných příloh. Samostatně pak bude dokládat pouze přílohy, jejichž obsah již není aktuální nebo jim skončila platnost. Přílohy, které správce programu požaduje k podpisu smlouvy a lze je získat z registrů, se po žadatelích nevyžadují vůbec, a správce programu má povinnost opatřit si je sám.
  • Vzory formulářů:
  • Čestné prohlášení De minimis 2025
  • Čestné prohlášení DPH 2025
  • Čestné prohlášení zásady LK

Doporučujeme si smlouvu důkladně pročíst, uvědomit si její podmínky, zapsat si termíny realizace a dodání závěrečného vyúčtování a mít na paměti doklady, které musíte doložit k závěrečnému vyúčtování. Nesplnění některých povinností vyplývajících ze smlouvy může znamenat neposkytnutí dotace, případně i penále.

Vypořádání (vyúčtování)

Formuláře :

Formulář závěrečného vyúčtování a Formulář průběžné zprávy najdete v otevřeném formátu vzoru smlouvy.

 

FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - EXCEL

FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - WORD

FORMULÁŘ - Průběžná zpráva 

 

Podmínky vyúčtování: jsou podrobněji a kompletně ve vyhlášení v bodě M a N

  • Hlídejte si ve smlouvě termín, kdy je nutné podat závěrečné vypořádání/vyúčtování Vašeho projektu.

Poradí vám

Správce:
Odbor silničního hospodářství
Ing. Ondřej Šilhán
770 169 784

Zadejte text