Doprava
individuální žádost o dotaci v oblasti dopravy - aktivní
Aktuálně
Žádost se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.
Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v kroku 2.
*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.
Možnosti zaměření :
VŽDY SE INFORMUJTE, JAKÉHO SPRÁVCE OBLASTI PODPORY PŘI VYPLŃOVÁNÍ ŽÁDOSTI MÁTE VYBRAT!!!!-
- aktivity v oblasti dopravy, pokud na ně není možné podat žádost o dotaci v žádném ze standardně vyhlašovaných programů v daném roce, je možné požádat o dotaci z rozpočtu LK v oblasti dopravy formou individuální žádosti o dotaci
Povinnost předkládání úplného výpisu skutečných majitelů k žádosti o dotaci.
V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost, pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….
Získání výpisu je v současnosti dostupné prostřednictvím soudu, po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu.
Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.
Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení.
Tato povinnost se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE).
.
Další kroky
Prosíme o konzultaci vždy s příslušným pracovníkem úřadu uvedeným výše v červeném rámečku.
Návod na přihlášení do dotačního portálu, vyplnění a odeslání žádosti
!!!Prosíme neposílejte žádosti před důkladným prostudování kroků níže!!!
Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy k žádosti:
Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (bez podílu)
Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (s podílem)
1. Po přihlášení do dotačního portálu je třeba si přiřadit právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající, za kterou budete podávat žádost. Návod na připojení takovéto osoby najdete v návodu - pridani zadatele
2. Přihlašte se do dotačního portálu a vyberte za koho budete podávat žádost - za sebe za fyzickou osobu nebo za právnickou osobu nebo za fyzickou osobu podnikající. (Pokud nemá právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající přiřazenou je třeba nejprve si tyto osoby připojit, viz výše.)
Pro žádost v tomto dotačním titulu zvolte formulář ............... doplňte správný formulář DT1 s podílem/bez podílu
Povinné přílohy k žádosti o dotaci:
Popis projektu - popis_projektu_2025
Čestné prohlášení Zásady o poskytování finanční podpory z rozpočtu LK ve smyslu Článku 1, bodu 6, písm. a – f Zásad pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Libereckého kraje - 2025_cestne_prohlaseni_zasady
Čestné prohlášení de minimis - Čestné prohlášení De minimis 2025
Čestné prohlášení o uplatňování/neuplatňování* nároku na odpočet DPH na vstupu - 2025_DPH
Úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti.
Možné formy doručení:
1. POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL - touto formou mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis*:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem) včetně všech povinných příloh přes odkaz ODESLAT PŘÍLOHY.
a zároveň
k přílohám musí být vložena i elektronická verze žádosti ve formátu PDF., podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
2. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami. ID datové schránky: c5kbvkw
3. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami. Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.
Adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :
pondělí 8:00 – 17:00
úterý 8:00 – 14:00
středa 8:00 – 17:00
čtvrtek 8:00 – 14:00
pátek 8:00 – 14:00.
Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.
*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
Příjemci dotace jsou povinni nejpozději k uzavření smlouvy o poskytnutí dotace předložit:
-
čestné prohlášení o vyrovnání závazků,
-
kopii dokladu o zřízení účtu.
Doporučujeme si smlouvu důkladně pročíst, uvědomit si její podmínky, zapsat si termíny realizace a dodání závěrečného vyúčtování a mít na paměti doklady, které musíte doložit k závěrečnému vyúčtování. Nesplnění některých povinností vyplývajících ze smlouvy může znamenat neposkytnutí dotace, případně i penále.
Poradí vám
Zadejte text