Ochrana vod a rozvoj vodohospodářské infrastruktury
FOND OCHRANY VOD – INDIVIDUÁLNÍ DOTACE
Aktuálně
Povinnost předkládání úplného výpisu skutečných majitelů k žádosti o dotaci
V souladu s ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a na základě zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů, jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti. Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost, pobočný spolek, nadace, zájmové sdružení právnických osob,….
Povinnost předkládat úplný výpis z evidence skutečných majitelů se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem, veřejných výzkumných organizací, výčet naleznete ZDE).
Získání výpisu je možné po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu. Výpis lze získat přímo z webové stránky evidence (ZDE), a to po její autentizaci a autorizaci prostřednictvím informačního systému datových schránek (právnická osoba musí mít zřízenou datovou schránku). Osoba skutečného majitele může výpis, který se jí týká, získat přímo z webové stránky evidence s využitím prostředků elektronické identifikace.
Obecně pak výpisy umožní získat také příslušný soud (po ověření totožnosti žadatele). Tato možnost je však zpoplatněna.
Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.
Nedoložení úplného výpisu platných údajů o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona upravujícího evidenci skutečných majitelů nebude důvodem k vyřazení žádosti o dotaci z dalšího hodnocení.
V případě dotazů se obracejte na kontaktní osobu uvedenou u příslušného programu.
O individuální dotaci z Fondu ochrany vod je možno požádat, pokud nelze využít výzvy Programu vodohospodářských akcí. Tento typ individuální dotace žadatelé využívají typicky na projekty spolufinancované s národními programy či z prostředků EU.
Podpora prostřednictvím individuální dotace je možná v průběhu celého roku do vyčerpání finančních prostředků ve Fondu ochrany vod Libereckého kraje. Vždy ji proto předem konzultujte se správcem programu.
Pokud naše webové stránky nefungují správně, doporučujeme použít prohlížeč Chrome. Pokyny ke stažení naleznete na domovské stránce Google Chrome.
Další kroky
Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným pracovníkem úřadu, uvedeným výše v červeném rámečku. Poradí Vám.
- Žádost o poskytnutí dotace z Fondu ochrany vod Libereckého kraje
- Čestné prohlášení ID FOV 2024
- Kopie dokladu o zřízení bankovního účtu
- Doklad o možnosti provádět stavbu – pravomocné stavební povolení s vyznačením nabytí právní moci nebo souhlas s ohlášením stavby
- Projektová dokumentace pro stavební povolení
- Aktuálně platné rozhodnutí o poskytnutí dotace od hlavního poskytovale dotace (resp. změna rozhodnutí po vysoutěžení) u spolufinancování MŽP – SFŽP, MZe apod.
- Uzavřenou smlouvu s hlavním poskytovatelem dotace MŽP – SFŽP, MZe apod. u spolufinancování
- Aktuální kumulativní rozpočet stavby dle žádosti u hlavního poskytovatele dotace u spolufinancování
- Textová část projektu ID FOV 2024
- V případě, že se jedná o další etapu stavby, musí být součástí popisu projektu zákres s přesným vyznačením jednotlivých etap a označení řadů/stok, pokud zákres již není součástí projektové dokumentace
- Uzavřenou smlouvu o dílo se zhotovitelem stavby, která musí obsahovat oceněný položkový rozpočet s vyznačenými ne/způsobilými výdaji (položkami), časový harmonogram akce, záruku zhotovitele za jakost a odpovědnost za vady díla, závazek zhotovitele spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. Pokud se nejedná o spolufinancování, konzultujte předem se správcem programu vyznačení nezpůsobilých výdajů!
Pokud je přílohou elektronického podání soubor, krajský úřad akceptuje tyto formáty: *.pdf, *.doc/docx, *.txt, *.rtf, *.htm/html, *.xls/xlsx, *.ods, *.odt, *.jpg/jpeg, *.png, *.tif, *.gif, *.xml, *.zfo, *.isdoc
Žádost může být na krajský úřad doručena těmito způsoby:
-
POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL (tuto formu mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis**):
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem) včetně všech povinných příloh přes odkaz ODESLAT PŘÍLOHY.
a zároveň*
k přílohám musí být vložena i elektronická verze žádosti ve formátu PDF, podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
-
PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), odešlete pouze žádost bez povinných příloh
a zároveň*
prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem*** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami.
ID datové schránky: c5kbvkw
-
PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), odešlete pouze žádost bez povinných příloh
a zároveň*
v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami.
Adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
odbor životního prostředí a zemědělství
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje
* Obě verze žádosti musí být totožné, jinak dojde k zamítnutí žádosti.
**Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
*** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
PO UZAVŘENÍ SMLOUVY
Doporučujeme pročíst si důkladně její podmínky, zapsat si termíny realizace a dodání závěrečného vyúčtování a mít na paměti doklady, které musíte doložit k závěrečnému vyúčtování.
Časté chyby / na co se zapomíná:
- Ukončením realizace projektu se rozumí ukončení všech aktivit na akci a zároveň protokolární převzetí stavby mezi příjemcem a zhotovitelem stavby a dále podle druhu stavby vydaný kolaudační souhlas či pravomocné kolaudační rozhodnutí (nevyžaduje se jen u staveb na ohlášku stavebnímu úřadu).
- Termín pro realizaci projektu se liší od termínu pro podání závěrečného vyúčtování stavby
- Pokud do 12. 12. daného roku nemůžete předložit závěrečné vyúčtování projektu a do 31. 12. daného roku nekončíte realizaci stavby, jste povinni předložit vyplněný formulář průběžné zprávy ID FOV 2024, a to nejpozději v lednu do data uvedeného v uzavřené smlouvě.
- Geodetické zaměření stavby je jedním z dokladů pro závěrečné vyúčtování projektu.
- V protokolu o předání a převzetí stavby by neměl chybět údaj dokládající splnění závazných parametrů.
- Veškeré změny v průběhu realizace projektu byste měli obratem hlásit správci programu. U spolufinancování jsou termíny většinou vázány na rozhodnutí o poskytnutí dotace (RoPD) či dotační smlouvu s hlavním poskytovatelem dotace (SFŽP, MZe apod.). Postačí tedy informovat správce programu, že vyřizujete změnu RoPD či uzavíráte dodatek ke smlouvě s hlavním poskytovatelem. V případech, kdy nejde o spolufinancování u významných změn, které vyžadují uzavření dodatku ke smlouvě, musíte podat písemnou žádost správci programu s patřičným odůvodněním minimálně 50 dní před termínem realizace projektu.
- Publicita projektu – nezapomeňte informovat veřejnost, že váš projekt byl finančně podpořen Libereckým krajem. Kontaktujte nejlépe emailem Ing. Radku Pleštilovou DiS. (radka.plestilova@kraj-lbc.cz; 485226302), která vám poskytne vhodné logo Libereckého kraje a odsouhlasí vám jeho správné použití např. na vašem webu, plakátu, ve zpravodaji, tiskové zprávě apod.
Formulář průběžná zpráva ID FOV 2024
Formulář závěrečného vyúčtování 2024
Zkontrolujte si ve smlouvě:
- zda jsou dodrženy parametry projektu,
- nejzazší datum, kdy je možné podat závěrečné vypořádání/vyúčtování Vašeho projektu,
- zda máte všechny požadované přílohy, které musíte doložit k vyúčtování.