Památková péče
INDIVIDUÁLNÍ ŽÁDOST O dOTACI V OBLASTI PÉČE O KULTURNÍ DĚDICTVÍ NA ROK 2024
Aktuálně
Program podporuje časově a finančně náročné projekty památek především z okruhu ohrožených kulturních památek na území Libereckého kraje.
Program není zaměřen na obnovu nemovitých kulturních památek definovanou programem 7.2 Záchrana a obnova památek v Libereckém kraji, tj. na obnovu kulturních památek týkající se dílčí obnovy kulturní památky (viz nepodporované aktivity - Další kroky č. 1).
Druhý text
Další kroky
Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným pracovníkem úřadu uvedeném v červeném rámečku PORADÍ VÁM.
Nepodporované aktivity:
krátkodobé akce menšího rozsahu (lze žádat z programu 7.2)
drobná architektura, obnovy menšího rozsahu (křížky, boží muka, restaurování soch)
obnovy po živelných pohromách (obnovy z pojistek)
záchranné archeologické výzkumy
Vyplňte žádost o dotaci z rozpočtu Libereckého kraje a připravte si doplňující přílohy žádosti, na kterých jste se dohodli při konzultaci projektu.
T5 - Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje
Příloha č. 1 - popis projektu pro rok 2024
Příloha č. 2 - fotodokumentace
Čestné prohlášení dle Zásad - fyzické osoby
Čestné prohlášení dle Zásad - právnické osoby a fyzické osoby podnikající
Čestné prohlášení o uplatňování DPH
Čestné prohlášení de minimis od 1.6.2024
Dalšími požadovanými přílohami jsou:
- závazné stanovisko příslušného orgánu památkové péče k obnově kulturní památky,
- rozpočet projektu a uzavřená smlouva o dílo,
- stavební povolení nebo jiný příslušný úkon stavebního úřadu v případě stavebních prací na kulturní památce,
- kopie dokladu o zřízení bankovního účtu příjemce dotace u některého z peněžních ústavů (kopie smlouvy o zřízení účtu, potvrzení peněžního ústavu o vedení účtu, příp. výpis z účtu obsahující jméno vlastníka a číslo). Na tento účet bude převedena případná záloha a po předložení závěrečného vyúčtování poukázána dotace. Má-li příjemce dotace zřízeno více bankovních účtů, které využije pro úhradu nákladů podpořeného projektu, doloží doklad o jejich vlastnictví nejpozději k závěrečnému vyúčtování,
- úředně ověřená kopie dokladu o volbě nebo jmenování statutárního zástupce žadatele, je-li žadatel právnickou osobou, ne starší než 90 dnů,
- DIČ, bylo – li žadateli přiděleno.
Upozorňujeme žadatele, že v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb. o evidenci skutečných majitelů a v souladu s touto skutečností novelizovaným ustanovením § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, dochází ke změně povinnosti při předkládání údajů o skutečných majitelích právnických osob. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji z evidence skutečných majitelů, který není starší než 90 dní od data podání žádosti.
Získání výpisu je v současnosti dostupné prostřednictvím notáře, soudu, po přihlášení se příslušného subjektu prostřednictvím datové schránky nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu.
Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost.
Tato povinnost se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. Úplný výčet těchto organizací naleznete ZDE).
Žádost o poskytnutí dotace musí být na krajský úřad doručena dvěma způsoby:
1. ELEKTRONICKY bez požadovaných příloh přes webový portál (http://ginisweb.kraj-lbc.cz/Gordic/Ginis/App/SendFO) - nikoliv e-mailem! Odkaz na webový portál naleznete také na konci elektronického formuláře žádosti.
2. PÍSEMNĚ včetně požadovaných příloh, a to:
a) prostřednictvím datové schránky c5kbvkw (u orgánů veřejné moci s elektronickým podpisem staturátního zástupce)
nebo
b) poštou (v tištěné podobě, podepsané, a v případě organizací, orazítkované) na adresu:
Krajský úřad Libereckého kraje
Odbor kultury,památkové péče a cestovního ruchu
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec 2
nebo
c) osobně do podatelny krajského úřadu na výše uvedené adrese (v tištěné podobě, podepsané, a v případě organizací, orazítkované) v časech:
pondělí 7:00 - 17:00
úterý 7:00 - 16:00
středa 7:00 - 17:00
čtvrtek 7:00 - 16:00
pátek 7:00 - 15:00
Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoliv datum podání na poštu.
Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.
Po rozhodnutí příslušného orgánu Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslán koncept smlouvy o poskytnutí dotace včetně výzvy k případnému doložení chybějících příloh potřebných k uzavření smlouvy. Smlouvu si před podpisem pozorně přečtěte!
Po podpisu smlouvy z Vaší strany ji zašlete (všechna paré) společně s požadovanými přílohami zpět na Krajský úřad Libereckého kraje.
Po podpisu smlouvy ze strany Libereckého kraje, můžete v souladu s podmínkami smlouvy požádat o poskytnutí zálohy.
V případě, že se během realizace projektu objeví jakékoliv změny, zejména v závazných parametrech projektu, termínu realizace projektu (prodloužení projektu) a účelu projektu, dále změny týkající se Vaší osoby a okolností, za kterých byla dotace přiznána, neprodleně nás o tom informujte!
Společně nalezneme řešení Vašeho problému.
Důležité upozornění:
V případě, že trvání dotace v souladu s uzavřenou smlouvou přesahuje konec kalendářního roku, je povinen příjemce dotace předložit průběžnou zprávu o realizaci projektu k 31. 12. daného roku uvedenou v příloze č. 2 smlouvy, a to nejpozději do 10. 1. roku následujícího. Průběžná zpráva se nepředkládá v případě, že projekt končí do 31. 12. daného roku.
Zkontrolujte si ve smlouvě nejzazší datum, kdy je možné podat závěrečné vyúčtování/vypořádání Vašeho projektu. Do tohoto data doručte poštou nebo osobně následující:
Závěrečné vyúčtování/vypořádání projektu - excel
Průběžná zpráva o realizaci projektu