Školství a mládež
Podpora školního stravování v Libereckém kraji pro školní rok 2025/2026
Aktuálně
Rada Libereckého kraje dne 3. 6. 2025 usnesením č. 1014/25/RK schválila vyhlášení programu: Podpora školního stravování v Libereckém kraji pro školní rok 2025/2026.
Účelem dotace je zajištění bezplatného stravování dětem/žákům ve věku 2 - 19 let z rodin ohrožených chudobou, materiální nebo potravinovou deprivací ve školním roce 2025/2026.
Žádost je možné podat od 1. 9. 2025 do 30. 6. 2026
Více informací o programu a podání žádosti najdete v jednotlivých krocích uvedených níže.
Další kroky
Vyhlášení dotačního programu Podpora školního stravování v Libereckém kraji pro školní rok 2025/2026
Příloha pro zapojení dítěte do cílové skupiny:
- Návod na přihlášení do dotačního portálu
-
Návod na práci s dotačním portálem
1. Po přihlášení do dotačního portálu je třeba si přiřadit právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající, za kterou budete podávat žádost. Návod na připojení takovéto osoby najdete v návodu - pridani zadatele
2. Přihlašte se do dotačního portálu a vyberte za koho budete podávat žádost - za sebe za fyzickou osobu nebo za právnickou osobu nebo za fyzickou osobu podnikající. (Pokud nemá právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající přiřazenou je třeba nejprve si tyto osoby připojit, viz výše.)
Žádost o dotaci se vyplňuje on-line přes https://rap.kraj-lbc.cz/Gordic/ginis/App/Rap05/. Postup výběru správného formuláře zde.
Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje - pouze k nahlédnutí, pro vyplnění je nutné použít žádost z odkazu výše (dotační portál).
Zde je vzor předvyplněné žádosti (nápověda pro texty do žádosti): Vzor vyplněné žádosti - nápověda
Povinné přílohy k žádosti:
Lhůta pro podání žádosti 1. 9. 2025 – 30. 6. 2026 (30. 6. 2026 do 12:00 hodin), a to dvěmi níže uvedenými formami:
1. elektronicky přes webový portál (nikoli e-mailem)
a zároveň
Po rozhodnutí Rady Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslána informace o schválení dotace a výzva k doložení potřebných příloh k uzavření smlouvy.
Doklady požadované k uzavření smlouvy:
Po uzavření smlouvy bude příjemci zřízen přístup do on-line prostředí administrace dotačního programu, ve kterém budou dokládány potřebné dokumenty související s čepráním dotace. Zároveň dle smlouvy čl. II, odst. 3 bude převedena záloha ve stanovené výši a lhůtě. Další platby se řídí ustanovením smlouvy čl. II, odst. 3.
Dále je příjemce povinen, dle smlouvy čl. 3, odst. 11 zajistit alespoň minimální publicitu. Odkaz na generátor nástrojů povinné publicity je ZDE.
Vyúčtování poskytnuté dotace je průběžné. Každý příjemce bude informován správcem dotačního programu o formě a způsobu dokládání čerpání dotace. Důležitými podklady pro správné vyúčtování dotace jsou Dílčí vyúčtování a Závěrečné vyúčtování a zpráva o realizaci projektu. Tyto podklady budou příjemci k dispozici v on-line prostředí pro administraci dotačního programu.
Dílčí vyúčtování bude předkládáno za období od počátku realizace projektu do 28. 2. 2026.
Závěrečné vyúčtování a zpráva o realizaci projektu budou předkládány po konci realizace projektu za období od počátku realizace projektu do konce realizace projektu (30. 6. 2026, resp. 31. 8. 2026 u mateřských škol) ve lhůtě uvedené ve smlouvě čl. III, odst. 10.
K jejich předložení bude příjemce vyzván písemně správcem dotačního programu. Přílohou těchto podkladů budou elektronické výstupy prokazující odebrání jednotek stravování dle podmínek smlouvy čl. III.