Záštity s finanční podporou
Záštita s finanční podporou - Jiří Klápště
Aktuálně
Žádost se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.
Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.
*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.
Osobní záštita je vyjádření morální podpory pořadateli akce a zároveň ve vztahu k veřejnosti vyjádření skutečnosti, že zaštiťující osoba (člen Rady Libereckého kraje) považuje akci za důležitou a hodnou pozornosti. Udělenou osobní záštitou se zvyšuje prestiž akce. Individuální dotace z rozpočtu Libereckého kraje, což je i tzv. záštita s finanční podporou, je poskytnutí finančních prostředků na základě žádosti o poskytnutí dotace. Finanční podpora je poskytována na významnou událost / akci jak místního a celokrajského, tak i nadregionálního, celostátního nebo mezinárodního významu.
Upozorňujeme žadatele na novou povinnost danou zákonem č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, že vybrané právnické osoby (informace najdete zde), jsou povinny spolu se žádostí doložit Úplný výpis z evidence skutečných majitelů. Výpis je možné získat prostřednictvím datové schránky, pokud ji máte zřízenou, u soudu nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu. Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.
Další kroky
Nejprve svůj záměr zkonzultujte s příslušným zaměstnancem úřadu - poradí vám:
1) KONTAKTUJTE SEKRETÁŘKU P. RADNÍHO (viz kontakt v červeném rámečku)
a zašlete jí vyplněný formulář Zadost_o_osobni_zastitu. Vaše žádost bude se členem rady projednána v co nejkratší době.
V případě, že se radní rozhodne Vaši akci svým jménem zaštítit, daný sekretariát vyhotoví tzv. záštitový list a zašle Vám jeho elektronickou verzi na Vámi udaný e-mailový kontakt. Budete-li si přát originál záštitového listu zaslat poštou, sdělíte to v odpovědi na zprávu o udělení záštity.
Pokud radní Vaši akci nezaštítí, dozvíte se to také písemně - e-mailovou zprávou z daného sekretariátu. Odpověď byste měli znát nejdéle do 14 dní.
2) PO SCHVÁLENÍ VAŠÍ ŽÁDOSTI O ZÁŠTITU KONTAKTUJTE ADMINISTRÁTORA DOTACE (viz kontakt v červeném rámečku)
a konzultujte s ním podání žádosti o dotaci - viz další body níže.
Samotná Žádost o osobní záštitu NENÍ Žádostí o finanční podporu. Po obdržení odpovědi, že Vaši akci radní zaštítí, je nutné se obrátit na administrátora dotace (viz červený rámeček nahoře) a vyplnit žádost o dotaci vč. povinných příloh:
Žádost o dotaci
Návod na práci s dotačním portálem
Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy k žádosti:
Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (bez podílu)
Povinné přílohy žádosti
- žádost o osobní záštitu - příloha (podepsaná s razítkem nebo s el. podpisem)
- Popis projektu
- Čestné prohlášení záštita
- Čestné prohlášení de minimis
- Úplný výpis z evidence skutečných majitelů - detailní info viz nahoře v sekci "Aktuálně" nebo Čestné prohlášení k úplnému výpisu skutečných majitelů u subjektů uvedených v seznamu ZDE.
- kopie zřízení bankovního účtu (na který chcete poukázat finanční prostředky)
Návod k vyplnění formuláře žádosti:
Správce oblasti podpory: Odbor životního prostředí a zemědělství
Oblast podpory: Akce podporované Libereckým krajem
Individuální/systémová: Záštita s finanční podporou_resort životního prostředí a zemědělství
Žadatel: Do žádosti je NUTNÉ uvádět přesná data názvu a sídla žadatele dle evidence v příslušném rejstříku (např. obchodní rejstřík; Živnostenský rejstřík)
Název projektu: volte stručný a přesný název, který bude jednotný pro celý Váš projekt např. "Konference ........"
Účel projektu: např. uskutečnění akce s tématem životního prostředí / zemědělství / ochrany přírody a krajiny apod.
Odůvodnění žádosti: např. jedná se o akci celokrajského / přeshraničního významu s dlouholetou tradicí, která podporuje zájem o životní prostředí / zemědělství / ochranu přírody a krajiny apod.
Výstupy parametrů projektu: tyto parametry jsou závazné, jsou uvedeny ve smlouvě a k závěrečnému vyúčtování je nutné doložit jejich plnění min na 90 %. Postačí uvést jeden parametr např. konference - akce - 1
1. Žádost o záštitu
Formulář Zadost_o_osobni_zastitu_příloha pošlete nejprve samostatně e-mailem na adresu katerina.necaskova@kraj-lbc.cz. Poté ho podepsaný přiložte k žádosti o dotaci.
2. Žádost o dotaci se všemi přílohami může být na krajský úřad doručena těmito způsoby:
1. POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL - touto formou mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis*:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem) včetně všech povinných příloh přes odkaz ODESLAT PŘÍLOHY.
a zároveň
k přílohám musí být vložena i elektronická verze žádosti ve formátu PDF., podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
2. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami. ID datové schránky: c5kbvkw
3. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:
elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)
a zároveň
v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami. Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.
Adresa pro doručování:
Krajský úřad Libereckého kraje
Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů
U Jezu 642/2a
461 80 Liberec
nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :
pondělí 8:00 – 17:00
úterý 8:00 – 14:00
středa 8:00 – 17:00
čtvrtek 8:00 – 14:00
pátek 8:00 – 14:00.
Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.
*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
- Rozhodnutí o schválení poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje je žadateli sděleno písemně nebo elektronicky bez zbytečného odkladu, nejpozději však 15 dnů od ověření usnesení schvalujícího orgánu kraje.
- Spolu s rozhodnutím bude zaslána smlouva k podpisu. Finanční podpora bude poskytnuta až po uzavření příslušné smlouvy. Výše zálohy činí až 100 % přiznané dotace.
- Termín realizace vašeho projektu / akce je od 1. 1. do 31. 12. 2024. Nevadí, tedy, když dojde k posunu termínu konání v daném roce např. kvůli nepříznivému počasí, nemoci realizátora apod.
- Publicita projektu - nezapomeňte informovat veřejnost, že váš projekt byl finančně podpořen Libereckým krajem. Kontaktujte nejlépe emailem Ing. Radku Pleštilovou DiS. (radka.plestilova@kraj-lbc.cz; 485226302), která vám poskytne vhodné logo Libereckého kraje a odsouhlasí vám jeho správné použití např. na vašem webu, plakátu, ve zpravodaji, tiskové zprávě apod.
- Projekt musí být vyúčtován do 50 kalendářních dnů po ukončení realizace projektu / akce, nejpozději do 19. 2. 2025.
- Pokud příjemce realizoval projekt před nabytím účinnosti dotační smlouvy, musí provést vyúčtování nejpozději do 50 kalendářních dnů od nabytí její účinnosti (po podpisu a zveřejnění).
- Závěrečné vyúčtování je dokládáno pouze do výše poskytnuté dotace a musí být předloženo na příslušném formuláři, který je přílohou smlouvy Formulář závěrečné vyúčtování a zpráva záštita
- Mezi nezpůsobilé výdaje patří: investiční výdaje, tabákové výrobky, alkohol a cestovní náhrady, nákup majetku, pojištění, opravy a udržování, poplatky bankám.