Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace

Záštity s finanční podporou

ZÁŠTITA S FINANČNÍ PODPOROU - Martin Půta 

Aktuálně

 Žádost se od 6. 1. 2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.

Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.

*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.

Jedná se o žádosti na akce, na které udělí záštitu hejtman Libereckého kraje.

  • Osobní záštita je vyjádření morální podpory pořadateli akce a zároveň ve vztahu k veřejnosti vyjádření skutečnosti, že zaštiťující osoba (člen Rady Libereckého kraje) považuje akci za důležitou a hodnou pozornosti. Udělenou osobní záštitou se zvyšuje prestiž akce. Individuální dotace z rozpočtu Libereckého kraje, což je i tzv. záštita s finanční podporou, je poskytnutí finančních prostředků na základě žádosti o poskytnutí dotace. Finanční podpora je poskytována na významnou událost / akci  jak místního a celokrajského, tak i nadregionálního, celostátního nebo mezinárodního významu.
Vyhlášení:
10.01.2025
Zahájení:
06.01.2025
Ukončení:
30.10.2025

Upozorňujeme žadatele na novou povinnost danou zákonem č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, že vybrané právnické osoby (informace najdete zde), jsou povinny spolu se žádostí doložit Úplný výpis z evidence skutečných majitelů. Výpis je možné získat prostřednictvím datové schránky, pokud ji máte zřízenou, u soudu nebo pro oprávněné osoby prostřednictvím dálkového přístupu. Pro žadatele, kteří si úplný výpis z evidence skutečných majitelů nezajistí a nedoloží k žádosti o dotaci, bude tento výpis zajištěn administrátorem příslušného programu.

Tato povinnost se týká právnických osob – např. akciová společnost, společnost s ručením omezeným, spolek (občanské sdružení), ústav, obecně prospěšná společnost. 

Tato povinnost se netýká právnických osob dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb ., (např. obcí a dobrovolných svazků obcí, církví a náboženských společností, fyzických osob, obcí a příspěvkových organizací zřízených územně samosprávným celkem. . 

Další kroky

Přečtěte si pozorně

Nejprve svůj záměr zkonzultujte
s příslušným správcem uvedeným výše vlevo nahoře v červeném rámečku PORADÍ VÁM.

1) poté zašlete příslušnému správci vyplněný formulář Žádost o finanční záštitu. Vaše žádost bude se členem rady projednána v co nejkratší době.

V případě, že se radní rozhodne Vaši akci svým jménem zaštítit, příslušný správce vyhotoví tzv. záštitový list a zašle Vám originál záštitového listu poštou na Vámi udaný kontakt. Budete-li si přát zaslat elektronickou verzi, zašle ho na Vámi udaný e-mailový kontakt.

Pokud radní Vaši akci nezaštítí, dozvíte se to také písemně - e-mailovou zprávou. Odpověď byste měli znát nejdéle do 14 dní.

2) PO SCHVÁLENÍ VAŠÍ ŽÁDOSTI O ZÁŠTITU KONTAKTUJTE ADMINISTRÁTORA DOTACE (viz kontakt v červeném rámečku)

a konzultujte s ním podání žádosti o dotaci - viz další body níže.
Přihlášení do dotačního portálu
Vyplňte formulář žádosti včetně případných příloh

 

Samotná Žádost o osobní záštitu NENÍ Žádostí o finanční podporu. Po obdržení odpovědi, že Vaši akci radní zaštítí, je nutné se obrátit na administrátora dotace (viz červený rámeček nahoře) a vyplnit žádost o dotaci vč. povinných příloh:

Žádost o dotaci

Vstup do dotačního portálu

Návod na práci s dotačním portálem

Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy k žádosti: 

Žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje (bez podílu)

1. Po přihlášení do dotačního portálu je třeba si přiřadit právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající, za kterou budete podávat žádost. Návod na připojení takovéto osoby najdete v návodu - pridani zadatele

2. Přihlašte se do dotačního portálu a vyberte za koho budete podávat žádost - za sebe za fyzickou osobu nebo za právnickou osobu nebo za fyzickou osobu podnikající. (Pokud nemá právnickou osobu nebo fyzickou osobu podnikající přiřazenou je třeba nejprve si tyto osoby připojit, viz výše.)

Pro žádost v tomto dotačním titulu zvolte formulář ............... doplňte správný formulář DT1 s podílem/bez podílu

 

Výběr formuláře žádosti

 

Povinné přílohy žádosti 

Návod k vyplnění formuláře žádosti:

Správce oblasti podpory: Odbor kancelář hejtmana

Oblast podpory: Akce podporované Libereckým krajem

Individuální/systémová: Záštita s finanční podporou_hejtmanMartin Půta/individuální žádost o dotaci_odbor kancelář hejtmana

Žadatel: Do žádosti je NUTNÉ uvádět přesná data názvu a sídla žadatele dle evidence v příslušném rejstříku (např. obchodní rejstříkŽivnostenský rejstřík)

Název projektu: volte stručný a přesný název, který bude jednotný pro celý Váš projekt např. "Konference ........", nebo "Slavnost ........", "Kulturní akce........"

Účel projektu: např. uskutečnění akce s tématem, které prezentuje Liberecký kraj apod.

Odůvodnění žádosti: např. jedná se o akci celokrajského / přeshraničního významu s dlouholetou tradicí, která podporuje zájem o Liberecký kraj, jeho tradice, kulturu a život v kraji apod.

Výstupy parametrů projektu: tyto parametry jsou závazné, jsou uvedeny ve smlouvě a k závěrečnému vyúčtování je nutné doložit jejich plnění min na 100 %. Postačí uvést jeden parametr např. doba konání akce - den - 1

Žádost včetně případných příloh pošlete

1. Žádost o záštitu

Formulář žádost o osobní záštitu - příloha  (podepsaná s razítkem nebo s el. podpisem)pošlete nejprve samostatně e-mailem na adresu marcela.havirova@kraj-lbc.cz. Poté ho podepsaný přiložte k žádosti o dotaci.

2. Žádost o dotaci se všemi přílohami může být na krajský úřad doručena těmito způsoby:

1. POUZE PŘES WEBOVÝ PORTÁL - touto formou mohou využít jen žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis*:

elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem) včetně všech povinných příloh přes odkaz ODESLAT PŘÍLOHY.

a zároveň

k přílohám musí být vložena i elektronická verze žádosti ve formátu PDF., podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

2. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A DATOVOU SCHRÁNKU:

elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)

a zároveň

prostřednictvím datové schránky (u orgánů veřejné moci s kvalifikovaným elektronickým podpisem** statutárního zástupce) se všemi povinnými přílohami. ID datové schránky: c5kbvkw

 

3. PŘES WEBOVÝ PORTÁL A V TIŠTĚNÉ PODOBĚ:

elektronicky přes webový portál, jehož odkaz naleznete na konci elektronického formuláře Žádosti (nikoli e-mailem), (odešlete pouze žádost bez povinných příloh)

a zároveň

v tištěné podobě s vlastnoručním podpisem a se všemi povinnými přílohami. Písemná a elektronická verze žádosti musí být totožná.

Adresa pro doručování:

Krajský úřad Libereckého kraje

Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů

U Jezu 642/2a

461 80 Liberec

nebo do podatelny Krajského úřadu Libereckého kraje na výše uvedené adrese :        

pondělí            8:00 – 17:00

úterý               8:00 – 14:00

středa              8:00 – 17:00

čtvrtek            8:00 – 14:00

pátek               8:00 – 14:00.

Rozhodující je datum a hodina doručení, nikoli datum podání na poštu.

*Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.

** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token). 

Obdrželi jste dotaci? Důležité informace k průběhu realizace
  • Rozhodnutí o schválení poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje je žadateli sděleno písemně nebo elektronicky bez zbytečného odkladu, nejpozději však 15 dnů od ověření usnesení schvalujícího orgánu kraje.
  • Spolu s rozhodnutím bude zaslána smlouva k podpisu. Finanční podpora bude poskytnuta až po uzavření příslušné smlouvy. Výše zálohy činí až 100 % přiznané dotace.
  • Termín realizace vašeho projektu / akce je od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2025. Nevadí, tedy, když dojde k posunu termínu konání v daném roce např. kvůli nepříznivému počasí, nemoci realizátora apod.
  • Publicita projektu - Důležité!

    Příjemce finanční podpory kraje má povinnost informovat veřejnost o skutečnosti, že jím realizovaný projekt byl finančně podpořen Libereckým krajem, a to zpravidla uvedením loga Libereckého kraje doplněného případně textem o spolufinancování projektu Libereckým krajem (pozvánka/plakát/článek na FB/ média/ atd.).

    LOGO kraje

    Kontaktujte nejlépe emailem Ing. Radku Pleštilovou DiS. (radka.plestilova@kraj-lbc.cz; 485226302), která vám poskytne vhodné logo Libereckého kraje a odsouhlasí vám jeho správné použití např. na vašem webu, plakátu, ve zpravodaji, tiskové zprávě apod.
Vypořádání (vyúčtování)

Po ukončení termínu realizace projektu je žadatel povinen do 50 dnů předložit závěrečné vyúčtování.

Závěrečné vyúčtování je dokládáno pouze do výše poskytnuté dotace a musí být předloženo na příslušném formuláři, který je přílohou smlouvy. Dodává se s podpisem případně s razítkem v originálu.

 

FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - EXCEL

FORMULÁŘ - Závěrečné vyúčtování projektu - WORD

FORMULÁŘ - Průběžná zpráva 

 

Mezi nezpůsobilé výdaje patří: alkohol a tabák a výrobky z nich.

Poradí vám

Správce:
Odbor kancelář hejtmana
Marcela Havířová
485 226 383
606 288 990

Přečtěte si