Školství a mládež
4.3 Specifická primární prevence rizikového chování
Aktuálně
POZOR, ZMĚNA SYSTÉMU PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O DOTACE
Žádost o dotaci se od 6.1.2025 podává prostřednictvím nového dotačního portálu, do kterého se zpracovatel žádosti (fyzická osoba) přihlásí pomocí elektronické Identity občana*. Tím dojde k ověření této fyzické osoby, která pak může předložit svoji vlastní žádost o dotaci, nebo může zastupovat právnickou osobu, nebo jinou fyzickou osobu (ze zákona, nebo na základě plné moci). Volbu, zda budete předkládat vlastní žádost, či zastupovat jinou fyzickou či právnickou osobu, provedete až po přihlášení do dotačního portálu.
Návod na přihlášení do dotačního portálu pomocí Identity občana a návod na práci s tímto portálem naleznete v krocích 2 a 3.
*Identita občana je nástroj, který vám umožní bezpečně prokázat vaši totožnost při přihlašování do dotačního portálu, a je nezbytná pro to, abyste mohli podat žádost o dotaci nebo zastupovat jinou osobu či firmu.
V rámci tohoto programu budou podporovány obecní, církevní a soukromé školy (mateřské, základní, střední a vyšší odborné školy) v Libereckém kraji, které budou realizovat aktivity zaměřené specificky na předcházení a omezování výskytu jednotlivých forem rizikového chování ve školách.
Další kroky
Vyhlášení programu 4.3 Specifická primární prevence rizikového chování
Důležitým krokem pro řádné a včasné předložení žádosti o dotaci je důkladné seznámení žadatele se všemi podmínkami programu.
Vyhlášení zahrnuje rovněž vzor žádosti a vzorovou smlouvu o poskytnutí dotace, ve které jsou uvedeny podmínky, které musí příjemce plnit, je-li mu dotace přidělena, a jaké mu při jejich nedodržení hrozí sankce.
Návod na práci s dotačním portálem
- Po přihlášení do dotačního portálu je třeba si nejprve přiřadit právnickou osobu, za kterou budete podávat žádost. Návod na připojení takové osoby najdete v návodu - pridani zadatele
- Přihlašte se do dotačního portálu a vyberte za koho budete podávat žádost – pokud nemáte právnickou osobu přiřazenou je třeba nejprve si tuto osobu připojit, viz výše.
Pro žádost v tomto dotačním titulu zvolte formulář DT1 s podílem:
Formulář žádosti o dotaci a povinné přílohy žádosti
- Do žádosti je NUTNÉ uvádět přesný název žadatele dle dokladu o právní subjektivitě (např. veřejné rejstříky – www.justice.cz).
- Při vyplňování žádostí je potřeba zkontrolovat v případě příspěvkových organizací platnost účtu zřizovatele.
- Název projektu: volte stručný a věcný.
- Účel projektu: zde napište: „Specifická primární prevence rizikového chování“.
- Odůvodnění žádosti: uveďte vazby projektu na další aktivity v území v předchozích letech.
- Výstupy parametrů projektu (při vyplňování parametru a jeho hodnoty mějte na paměti, že tyto budou uvedeny ve smlouvě a jsou závazné). V souvislosti s hodnotícím kriteriem je nutné vyplnit alespoň jeden parametr, a to takto:
název parametru: „Počet podpořených dětí, žáků a studentů“
měrná jednotka: „osoba“
hodnota parametru: „číslo“
-
Povinné přílohy žádosti:
Minimální preventivní program aktuální ve školním roce 2024/2025
Je-li žadatel právnickou osobou doloží k žádosti o dotaci Úplný výpis z evidence skutečných majitelů platný ke dni podání žádosti a ne starší než 90 dnů (přehled právnických osob, kterých se tato povinnost netýká, je uveden na ZDE.
Žádost o poskytnutí dotace musí být na krajský úřad doručena nejpozději do 14. 3. 2025
do 14 hodin, a to jednou z uvedených forem:
Návod na uložení a podepsání žádosti
1. ELEKTRONICKY A ZÁROVEŇ DATOVOU SCHRÁNKU:
Žádost musí být vyplněná, uložená a odeslaná včetně příloh přes DOTAČNÍ PORTÁL a zároveň prostřednictvím datové schránky bez příloh (bez elektronického podpisu). V případě připojení elektronického podpisu veřejnoprávního podepisujícího (příspěvková organizace samosprávného celku), připojí ke svému kvalifikovanému elektronickému podpisu** statutárního zástupce kvalifikované elektronické časové razítko. Ostatní žadatelé vyjma příspěvkových oraganizací mohou využít uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis** (bez časového razítka) .
ID datové schránky: c5kbvkw.
2. POUZE ELEKTRONICKY:
Žádost musí být vyplněná, uložená, podepsaná a odeslaná včetně příloh přes DOTAČNÍ PORTÁL. Žadatelé, kteří mají uznávaný elektronický podpis* nebo kvalifikovaný elektronický podpis** mohou podat žádost POUZE ELEKTRONICKY přes DOTAČNÍ PORTÁL s využitím elektronického podepsání v DOTAČNÍM PORTÁLU.
* Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený el. podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
** Kvalifikovaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis, který je vytvořen kvalifikovaným prostředkem pro vytváření elektronických podpisů a který je založen na kvalifikovaném certifikátu pro elektronické podpisy vydaným kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru („certifikační autoritou“) a fyzická osoba má vydaný kvalifikovaný certifikát uložen na certifikovaném prostředku (čipová karta, token).
Po rozhodnutí Zastupitelstva Libereckého kraje o poskytnutí dotace Vám bude zaslána informace o schválení dotace, její výši a možnosti žádat o poskytnutí zálohy, výzva k doložení příloh potřebných k uzavření smlouvy.
Doklady požadované k uzavření smlouvy:
- doklad o oprávnění osoby jednat jménem žadatele (statutární zástupce subjektu),
- čestné prohlášení žadatele v souladu s čl. 1, odst. 6 Zásad pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Libereckého kraje,
- kopie dokladu o zřízení bankovního účtu (v případě příspěvkových organizací i účtu zřizovatele).
Příjemce, se kterým byla v předchozích 3 letech uzavřena veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace z rozpočtu Libereckého kraje, a kterou doložil povinnými přílohami, předloží pouze čestné prohlášení o platnosti dříve dodaných požadovaných příloh. Samostatně pak bude příjemce dokládat pouze povinné přílohy, které nejsou aktuální nebo nebyly předloženy.
Přílohy, které správce programu požaduje a lze je získat z registrů, nemusí příjemce dotace dokládat.
Zkontrolujte si ve smlouvě nejzazší datum, kdy je možné podat závěrečné vypořádání/vyúčtování Vašeho projektu. Do tohoto data doručte datovou schránkou:
Formulář závěrečné vyúčtování/závěrečná zpráva WORD
- kopie účetních dokladů, resp. prvotních daňových dokladů nebo zjednodušených daňových dokladů (např. faktury, účtenky, paragony), a to ve výši celkových způsobilých výdajů projektu, ze kterých bude zřejmý účel a způsob využití poskytnutých finančních prostředků;
- kopie dokladů prokazujících úhradu nákladů projektu (např. výpis z bankovního účtu nebo výdajový pokladní doklad),
- příp. další přílohy, které stanoví ve smlouvě poskytovatel dotace podle charakteru Vašeho projektu (nejčastěji výstupy projektu, fotodokumentace realizované akce, informace o spolufinancování akce Libereckým krajem).
Uhrazené výdaje musí být na účetních dokladech a dokladech o zaplacení přehledně vyznačeny.